۱۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۱۶
کد خبر: 85618015
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جشنواره روز ملی روستا و عشایر در فهرج برگزار می‌شود
نمایی از فهرج در شرق کرمان

کرمان - ایرنا - رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فهرج از برگزاری جشنواره روز ملی روستا و عشایر با هدف حفاظت از مناظر طبیعی ثبت ملی این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان، حمید وحیدزاده روز شنبه گفت: همزمان با ۱۵ مهر، روز ملی روستا و عشایر، جشنواره‌ای با همین عنوان در روستای سکهور بخش نگین کویر، شهرستان فهرج برگزار می‌شود.

وی افزود: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی روستایی و عشایری، اجرای بازی‌های بومی و محلی، پخت غذاهای سنتی و اجرای برنامه‌های مفرح فرهنگی و هنری از برنامه‌های این جشنواره است.

رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فهرج بیان کرد: شعار این جشنواره حفاظت از جنگل‌های نبکا فهرج به عنوان اثر ثبت ملی و داشته‌های محیط زیستی و حراست از مناظر طبیعی ثبت ملی این شهرستان از اهداف تعریف شده جشنواره روز ملی روستا و عشایر است.

رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فهرج خاطرنشان کرد: این جشنواره با همکاری اداره‌کل امور روستایی استانداری، امور عشایری استان، فرمانداری، بخشداری، اداره ورزش و جوانان و سایر دستگاه‌های اجرایی و انتظامی شهرستان فهرج برگزار می‌شود تا در کنار تحقق فرهنگ‌سازی حفاظت از آثار طبیعی و محیط زیست نشاط اجتماعی را در جامعه افزایش دهد.

فهرج در ۲۶۰ کیلومتری جنوب شرق مرکز استان کرمان قرار گرفته است و به دلیل وجود نخلستان ها و پوشش گیاهی زیبا در حاشیه بیابان ثبت جهانی لوت به عنوان نگین سبز کویر خوانده می شود.

این شهرستان پنج اثر ملی و یک اثر ثبت جهانی به نام ریگ یلان را در کارنامه خود دارد و با توجه به اینکه یکی از درگاه‌های ورودی لوت در فهرج واقع شده است، این شهر از نقاط مستعد برای سرمایه گذاری و گسترش صنعت گردشگری استان کرمان و کشور محسوب می شود.

کلوت‌ها، نبکا، تپه‌های ستاره آبی، قلعه عشاق، دشت طلایی، قلعه‌ها و مناطق تاریخی گوناگون، میل نادری، روستای تاریخی گردشگری شاهرخ آباد، دشت ستارگان و تنها جنگل بزرگ اسکنبیل‌ها از جمله جاذبه های کویر فهرج هستند که این منطقه را به بهشت رویایی گردشگران تبدیل کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha