۱۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۳۱
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85618057
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بحران بی‌آبی در آمریکا با گذشت یک هفته از طوفان «هلن»

تهران- ایرنا- خبرگزاری آسوشیتدپرس با اشاره به گذشت یک هفته از وقوع طوفان «هلن» در آمریکا، از بی‌آبی و تداوم قطعی برق در برخی شهرهای این کشور و هشدار کارشناسان نسبت به ایجاد یک وضعیت اضطراری بهداشتی خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، در این گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس آمده است: با گذشت نزدیک به یک هفته از طوفان مرگبار هلن در آمریکا که خرابی‌های بسیاری در مناطق غربی ایالت کارولینای شمالی به بار آورد، ساکنان این مناطق آب مورد نیاز خود را از طریق تانکرهای آبرسان دریافت می کنند.

به نوشته این خبرگزاری، وقوع سیل بسیاری از زیرساخت‌ها را ویران کرده و مقامت می‌گویند، تعمیرات ممکن است هفته‌ها به طول انجامد.

آسوشیتدپرس به نقل از یکی از ساکنان این مناطق نوشت: یک مادر با دو فرزندش درحالیکه هر کدام آب را در کیسه‌های پلاستیکی حمل می کردند، گفت: ما آب نداریم. ما هیچ توانی نداریم.

طوفان هلن که از سمت جنوب شرقی وارد آمریکا شده، علاوه بر سیل مرگبار و ویرانگر سبب قطعی برق گسترده‌ای شده است؛ به گونه ای که تاریکی‌ها حتی از فضا قابل مشاهده بوده است. طوفان هلن که جان بیش از ۲۰۰ نفر را در آمریکا گرفته است، مرگبارترین طوفانی است که از زمان وقوع طوفان کاترینا در سال ۲۰۰۵ آمریکا را در نوردید.

گفته می‌شود در اثر وقوع این وضعیت، همچنان صدها نفر مفقود هستند و گروه های جستجو به کار در میان آوارها ادامه می‌دهند.

براساس گفته یکی از مقامات دولت فدرال، بارش باران به اندازه‌ای به زیرساخت‌های آب آسیب زده، که می‌توان آن را بی‌سابقه تلقی کرد.

یکی از ساکنان شهر «اشویل» در کارولینای شمالی به آسوشیتدپرس گفت: آب جاری از لوله‌ها باور نکردنی است.

براساس گزارش‌ها در اثر بارش کم سابقه باران در اشویل و قطعی آب، مدارس ممکن است تعطیل شوند، بیمارستان‌ها قادر به برقراری خدمات عادی نباشند و هتل‌ها و رستوران‌های شهر احتمالا به طور کامل بازگشایی نشوند.

گفته می شود آب آشامیدنی نیز درمناطق آسیب دیده کمیاب شده است و مقامات به مردم توصیه کرده‌اند که برای استفاده‌های غیرآشامیدنی از استخرهای شنا آب جمع آوری کنند.

یک مقام اداره بهداشت اشویل نیز به دلیل قطعی آب گفت: ما با یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی روبرو هستیم. این وضعیتی است که هر چه طولانی تر شود خطرناک تر می شود. حتی در جوامعی که به اندازه کافی آب دارند و توصیه نسبت به استفاده از آب جوش صادر گردیده، اخطار آلودگی آب صادر شده است.

همزمان مقامات فدرال اعلام کردند که برق نزدیک به ۶۲ درصد از خانه‌ها و مشاغل بازگردانده شده و هشت هزار نیرو در حال کار برای وصل برق در سخت ترین مناطق کارولینای شمالی هستند. گفته می‌شود برق ۱۰ شهر این ایالت همچنان قطع است.

به گزارش ایرنا، طوفان هلن در آمریکا که در چند روز گذشته چندین ایالت این کشور را در نوردیده است، ۲۰۰ قربانی بر جای گذاشت و میلیون‌ها نفر را در خاموشی فرو برد. برخی گمانه‌زنی‌ها از افزایش تلفات با توجه به ناپدیدشدن ۶۰۰ نفر حکایت دارند.

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا بایدن همزمان با ورود این طوفان مرگبار به ایالات متحده، نه تنها آن را فاجعه بار، بلکه تاریخی خواند و گفت ویرانی ناشی از این طوفان دست کم ۱۰ ایالت را در بر گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha