کارگاه مهر تالابی در مدارس مهاباد برگزار شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: کارگاه مهر تالابی در راستای آشنایی دانش آموزان با مقوله های محیط زیستی در مدارس این شهرستان برگزار شد.

فاروق سلیمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن سال تحصیلی جدید، کارگاه آموزشی برای دانش آموزان این شهرستان برگزار و زنگ مهر تالابی نیز به صورت نمادین در مدرسه پسرانه شهید باکری مهاباد نواخته شد.

وی با اشاره به اینکه این کارگاه‌ها با همکاری آموزش و پرورش مهاباد برگزار شد، افزود: هدف از برگزاری این کارگاه‌ها، آشنایی بیشتر دانش آموزان با تالابها، ارزشها و کاردکردهای آن است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: در این کارگاهها، مفاهیمی چون تعریف تالاب، انواع تالابها، تنوع زیستی گیاهی و جانوری تالاب و عوامل و پیامدهای تخریب تالابها و نحوه حفاظت از آنها توسط کارشناسان اداره محیط زیست ارایه شد.

وی افزود: یکی از راهکارهای حفاظت از محیط زیست، آموزش اقشار مختلف مردم برای استفاده صحیح از منابع طبیعی و جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی بوده و دانش آموزان به عنوان نسل آینده می توانند در نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه بسیار موثر باشند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: وجود تالاب‌های بین المللی و فصلی، ۲ سد مهاباد و سنجاق، رودخانه‌های فصلی و دایمی، وجود صنایع مختلف و صنوف آلاینده، مساله پسماندهای شهری و بیمارستانی، بحث فاضلاب شهری و صنعتی در مهاباد، باعث شده از چند دهه قبل انجمن‌های زیست محیطی فعالی در این شهرستان راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ حفاظت از محیط زیست در مهاباد نهادینه شده است، تاکید کرد: نخستین انجمن‌ «خیرین حفاظت از محیط زیست» کشور نیز در سال ۱۳۷۸ با عنوان «تعاونی محیط زیست» و نخستین تشکل محیط زیستی با نام «تشکل بانوان ژین» در مهاباد تاسیس شد.

در شهرستان مهاباد علاوه بر ۲ تالاب بین‌المللی «کانی‌برازان» و «قوپی‌باباعلی»، تالاب‌های دایمی «حسن‌خان» و تالاب‌های فصلی دیگری از جمله گروس، داشخانه و قره‌قشلاق و سد مهاباد، هر سال در ۲ فصل پاییز و بهار پذیرای شمار زیادی از پرندگان مهاجر هستند.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha