تنها نیمی از آب مورد نیاز فضای سبز اصفهان در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد

اصفهان - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تنها نیمی از آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز این کلانشهر در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد و به همین دلیل حفاظت از پوشش گیاهی این دیار دشوار شده است.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شورای اسلامی شهر اصفهان، روز شنبه به نقل از محمد نورصالحی افزود: فضای سبز اصفهان سالانه ۶۲ میلیون مترمکعب آب نیاز دارد اما میزان آب موجود در تمام چاه‌های شهرداری به انضمام پساب مورد استفاده، کمتر از ۳۰ میلیون مترمکعب است.

وی اضافه کرد: از استانداری و شرکت آب منطقه‌ای تقاضا کرده‌ایم تا در زمان‌های بازگشایی زاینده‌رود، سهم فضای سبز اصفهان را نیز در نظر بگیرند.

رییس شورای شهر تصریح کرد: از طرف دیگر از حدود ۶۰۰ لیتر در ثانیه پسابی که از شرکت آب و فاضلاب خریداری کرده‌ایم تنها ۴۰۰ لیترِ آن به ما تحویل می‌شود.

نورصالحی افزود: نیاز شهر اصفهان یک هزار لیتر پساب دیگر است تا بتوان برای استفاده در فضای سبز شهر، آن را تصفیه و استفاده کرد.

وی از پیشرفت ۸۰ درصدی شبکه(رینگ) توزیع پساب این کلانشهر برای آبیاری فضای سبز و کاهش استفاده از منابع آبی سطحی(رودخانه زاینده‌رود) و زیرسطحی، خبر داد و گفت: این پروژه تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود و به ایجاد تعادل وضعیت آب بین مناطق مختلف شهر کمک می‌کند.

به گزارش ایرنا، پنج هزار هکتار فضای سبز و حدود ۳۰۰ کیلومتر مادی کلانشهر اصفهان بدلیل خشکاندن زاینده‌رود و تخصیص نیافتن حقابه‌ها، شرایط نامطلوبی پیدا کرده و بخشی از آن نابود شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha