افتتاح ۱۲۶ پروژه شهری در پایتخت
عکس آرشیویی است

تهران بزرگ - ایرنا -  معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از ۱۲۶ پروژه شهری در منطقه پنج این شهرداری گفت: برای این پروژه‌ها ۲۸۰ میلیارد تومان به صورت مستقیم و بیش از یک هزار میلیارد تومان به صورت غیرمستقیم هزینه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، داود گودرزی روز شنبه ۱۴ مهر در مراسم افتتاحیه پروژه‌های شهری در منطقه پنج تهران افزود: فعالیت سه ساله مدیریت شهری در حوزه طرح‌ها و برنامه‌های عملیاتی نشان می‌دهد که با برنامه‌ریزی درست و هزینه دقیق اعتبارات می‌توان همه پروژه‌های شهری را به سرانجام رساند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه همه اقدامات انجام شده اما مدیون مردم هستیم زیرا لیاقت و شأن مردم بیشتر این برنامه‌های عملیاتی و اجرایی است، بنابراین همه تلاش ما این است که پای کار باشیم تا بتوانیم طرح‌های موثر را در مناطق مختلف شهری در پایتخت اجرا کنیم.

گودرزی افزود: وظیفه داریم با همه توان به مردم خدمت کنیم. براساس ارزیابی‌های انجام شده در سه سال گذشته به اندازه ۱۰ سال کار انجام شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران همچنین به کاشت سه میلیون اصله درخت در سه ساله گذشته در پایتخت اشاره کرد و گفت: همچنین در این مدت ۲۵ درصد معابر تهران آسفالت شده که اقدامی بی‌سابقه بوده است.

افتتاح ۱۲۶ پروژه شهری در پایتخت

سرانه ورزشی تهران کمتر از یک مترمربع است

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت: سرانه ورزش جهانی بین ۲ تا ۲.۵ مترمربع است اما در شهرداری پایتخت این سرانه به کمتر از یک مترمربع رسیده است. معتقدیم باید مکان‌های ورزشی به آسانی و با قیمت ارزان در دسترس مردم این کلانشهر باشد.

حسین اوجاقی افزود: شهرداری تهران با تمام توان و به اندازه کافی به شهروندان خدمات ارایه می‌دهد، با تدابیر اتخاذ شده تعرفه ورزشی که شهرداری برای مردم در نظر گرفته از تعرفه دولتی نیز ارزان‌تر است. البته برنامه‌های مناسبی همچون همایش ورزش زورخانه‌ای، جشنواره ورزش کوهنوردی و مسابقه دو همگانی برای شهروندان تدارک دیده شده است.

شهردار منطقه پنج تهران نیز با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری ۱۲۶ پروژه شهری در سطح این منطقه گفت: بهسازی مجموعه ورزشی شهید رضایی، بازارچه سرای محله، اصلاح بوستان امام رضا، ساماندهی محورهای نمونه، اصلاح هندسی ۱۰ معبر، ۲۳ هزار مترمربع پیاده‌ رو، ایمن‌سازی ۱۰ بوستان، بهسازی چهار پل عابر پیاده، بهسازی جداول، بهسازی مرمت زمین فوتبال، زیباسازی و مرمت معبر شهری، آسفالت برخی معابر، بهسازی سرای محلات از جمله پروژه‌های شهری منطقه پنج تهران است که در مراسم امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

محمدرضا پوریانفر نیز در این مراسم افزود: علاوه بر این افتتاح پروژه‌ها، مشکل تملک سرای محله منطقه پنج برطرف شده است. با توجه به ارزشمند بودن این سرای محله، به دلیل اختلاف حقوقی و نداشتن حق مالکیت تاکنون مورد استفاده شهروندان قرار نگرفته است.

به گزارش ایرنا، منطقه پنج شهرداری تهران دارای هفت ناحیه و ۲۹ محله است. این منطقه از شمال به رشته‌کوه البرز، از جنوب به بزرگراه شهید لشگری و میدان آزادی، از شرق به بزرگراه اشرفی اصفهانی و بزرگراه محمدعلی جناح و منطقه ۲ شهر تهران در مجاورت طرشت و ستارخان و مرزداران و شهرک غرب و سعادت‌آباد و از غرب به منطقه ۲۲ شهر تهران و استادیوم آزادی محدود می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha