به گزارش ایرنا از سازمان تنظیم مقررات رسانههای صوتو تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا)، سید احسان حسینی در بیستو سومین قسمت از برنامه صمیمانه که با حضور مهدی مخبری مدرس و کارشناس رسانه، جعفر صادقی مدیر ارزیابی و رتبهبندی ساترا، محمود زعماری مدیرفنی و فناوری ساترا و اجرای عباس کریمیعباسی برگزار شد. درخصوص شکلگیری این سکو اظهار داشت: تیوی سمت بر مبنای خلاء یک رسانه تخصصی در حوزه اقتصاد و موضوع صنعت، معدن، تجارت و پوشش اخبار مرتبط با آن شکل گرفت.
وی افزود: فعالیت این سکو با تعاملاتی که با ساترا شد و همچنان هم ادامه دارد، به شکلی گستردهتر پیش میرود. تیوی سمت از چند منظر دیگر نیز ورود کرده است یعنی برنامهسازی و پوشش رویدادهای اقتصادی داخلی و خارجی که بهزودی اجرایی میشود.
مدیر محتوایی سکوی تیوی سمت اظهار داشت: میدانم که رویکرد ساترا تعاملی است و این روندی که از سوی این سازمان دنبال میشود، به انقلابی در حوزه حمایت از تأسیس رسانههای تخصصی منجر شده و ساترا در مقام عمل نشان داده است از تأسیس رسانههای تخصصی حمایت میکند.
مهدی مخبری مدرس و کارشناس رسانه نیز در این برنامه درباره سکوی تیوی سمت گفت: اینکه یکسری از مقولههای صنعت، معدن، تجارت، مسائل مرتبط به بورس، خودرو و موضوعاتی که به مردم مربوط است در قالب یک سکو و کنار یکدیگر قرار بگیرند و بررسی شوند، برای عموم مردم و مخاطبان خاص آن جذابیتهای فراوانی دارد. مطالب در این سکو تنوع خوبی دارند و در آینده با سر و شکل دادن مناسبتر میتواند جذابیت بیشتری هم پیدا کنند.
وی افزود: مدیران این سکو میتوانند در کنار اخبار و مطالبی که ارائه میشود میزگردهایی با حضور منتقدان، کارشناسان و صاحبنظران برگزار کنند. همچنین ضمن تولید اخبار مربوط به قوانین اقتصادی دولتها و مجلس در حوزههای مدنظرشان از نظرات مخالفان و موافقان نیز بهرهمند شوند؛ بهعلاوه در کنار تمامی مطالب موجود گنجاندن نقد سازنده و حمایتهای بهجا میتواند یکی از عوامل بقا و تداوم فعالیت در این سکو باشد که مورد استقبال هم قرار میگیرد.
جعفر صادقی مدیر ارزیابی و رتبهبندی ساترا در خصوص تیوی سمت گفت: این سکو در سال ۱۴۰۱ به خانواده ساترا پیوست و مجوز خود را دریافت کرد. این سکو جزو سکوهای ناشرمحور تخصصی است.
محمود زعماری مدیر فنی و فناوری ساترا نیز درباره ویژگیهای تنظیمگری ساترا توضیح داد: کار ساترا صرفا تنظیمگری نیست بلکه تسهیلگری را هم برای سکوها درنظر دارد. از جمله آن فهرست جامع ساتراست که محتوای سکو را به مخاطب نشان میدهد و بهنوعی تبلیغ سکو است. این امر مستلزم ارتباط دوجانبه و مستقیم ساترا با تیمهای زیرساخت و فنی سکوهاست.
وی افزود: موضوع بعد در حوزه تسهیلگری ساترا، مقوله مانیتورینگ است. اگر اتفاقی برای یک سکو رخ دهد ما در مانیتورینگ خود از طریق سامانه جامعه ساترا ظرف ۲۴ ساعت پیامی را به سکو ارسال میکنیم مبنی بر اینکه سامانه آنها از دسترس خارج شده است تا به سرعت اقدامات لازم را برای حل مشکل سکو انجام دهند.
نظر شما