برگزیدگان اولین دوره جایزه نوآوری اجتماعی، «جانا» تجلیل شدند

تهران - ایرنا- اولین دوره جایزه دوسالانه نوآوری اجتماعی (جانا) با معرفی و تجلیل از ۱۰ برگزیده از میان ۸۴۱ طرح رسیده به دبیرخانه، به کار خود پایان داد.

به گزارش شامگاه شنبه گروه علمی ایرنا، جایزه نوآوری اجتماعی(جانا)، رویدادی مبتنی بر شبکه ‌سازی و گفتمان ‌سازی نوآورانه با هدف بهره ‌گیری از ظرفیت ‌های مختلف به منظور تقویت و توسعه زیست ‌بوم نوآوری اجتماعی کشور است که به همت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود. این جایزه «طرح ‌های نوآورانه پیاده ‌سازی ‌شده» و «فعالیت‌ های نوآورانه انجام شده» و اثرگذار حوزه اجتماعی را شناسایی و تجلیل کرده و به دنبال رصد، کشف و قدردانی از طرح ‌ها و فعالیت های منجر به رفع مسائل اجتماعی است.

تالار وحدت تهران شنبه شب (۱۴ مهر) میزبان محمدجواد ظریف معاون راهبردی رئیس جمهور، محمدصادق خیاطیان رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس و جمعی مسئولان و فعالان حوزه زیست بوم نوآوری و فناوری کشور به منظور معرفی قدردانی از برترین های جایزه نوآوری جانا بود. در این آئین از ۱۰ برگزیده جایزه نوآوری اجتماعی در بخش های امیدجانا، سپهرجانا و شمس جانا با اهدای لوح و جایزه تجلیل شد.

برگزیدگان اولین دوره جایزه نوآوری اجتماعی، «جانا» تجلیل شدند

برگزیدگان و نوع جوایز

احیای چرخه توان‌افزایی عشایر (امید جانا)

توسعه مردم‏‌شهر (امید جانا)

توسعه مد پایدار هناس (امید جانا)

توانمندسازی شغلی معلولین (سپهر جانا)

پلتفرم توسعه و عرضه محصولات روستایی (سپهر جانا)

یونیت دندانپزشکی سیار (سپهر جانا)

پلتفرم جمع آوری امضاء و پیگیری کمپین‌ها (سپهر جانا)

معرفی الگوها و تجربه‏ های موفق اجتماعی (سپهر جانا)

اشتغالزایی توان یابان و بیماران مبتلا به ام.اس (شمس جانا)

تسهیلات قرض ‏الحسنه بدون کارمزد (شمس جانا)

به گزارش ایرنا، جانا در پنج محور اصلی فعالیت می‌کند: کسب‌وکارهای اجتماعی اجتماع‌محور، کسب‌وکارهای اجتماعی موضوع‌محور، محصولات اجتماع‌محور، خدمات جامعه‌محور و طرح‌های برتر. در جشنواره، برگزیدگان در سه سطح معرفی شدند: جایزه امید جانا برای طرح‌های برتر در حال اجرا، جایزه سپهر جانا برای طرح‌هایی که سال‌هاست در حال بررسی‌اند و جایزه شمس جانا برای طرح‌های پایدار که علاوه بر اثرگذاری، به الگوگیری منجر شده‌اند.

منتخبان در سه سطح معرفی می‌شوند؛ سطح اول جایزه امید جانا، سطح دوم جایزه سپهر جانا و سطح سوم جایزه شمس جانا. جایزه جانا هر دوسال یک بار برگزار می‌شود و پس از برگزاری فراخوان دور دوم داده می‌شود.

فعالیت این دوره از جایزه از سال ۱۴۰۰ شروع و اردیبهشت ۱۴۰۲ اولین جلسه شورای سیاست گذاری برگزار شد. زمان فراخوان از مهر تا اواخر آبان ۱۴۰۲ بود و در زمان فراخوان ۸۴۱ طرح به دبیرخانه ارسال شد. طرح‌ها از طریق شورای معین غربال و ۱۷۶ طرح اصلی انتخاب، سپس این طرح‌ها ارزیابی شد و ۵۴ طرح نهایی به شورای علمی راه پیدا کرد. طرح‌ها در ۵ کمیته بررسی شد.

جانا دو بخش دانشجویی و دانش‌آموزی هم داشت که در بخش دانش آموزی ۴ طرح و در رویداد دانشجویی ۳۶ طرح برگزیده و در نهایت از ۱۲ طرح، سه طرح برگزیده و تقدیرشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha