آمادگی اردن برای بدترین سناریو/ ضعف «بایدن» منطقه را به سمت پرتگاه می‌برد

تهران- ایرنا- روزنامه رای الیوم نوشت که سیاست های جنگ طلبانه نتانیاهو و بیم تشدید درگیری میان تهران و تل آویو به شدت مقامات اردن را با چالش روبرو کرده است.

به گزارش امروز یکشنبه ایرنا، روزنامه رای الیوم در مطلبی با اشاره به وضعیتی که اردن به علت خوی توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی و جنگ طلبی این رژیم به آن گرفتار شده، آورده است: اردن طی ساعات گذشته بر آمادگی و تدابیر امنیتی خود از بیم درگیری‌های نظامی میان اسرائیل و ایران افزوده است. اردن سیاست بی طرفی را دنبال می کند.

این رسانه نوشت: تدابیر امنیتی ویژه در مرزها و در زمینه سامانه های دفاعی ایجاد و همچنین اردن متوجه تشدید تنش طی ساعات گذشته شده و اینکه منطقه به سمت سناریوی بدی پیش می‌رود. جنگی تمام عیار در جریان است و اردن بارها نسبت به آن هشدار داده است اما ضعف دولت آمریکا و ضعف آن در برابر کابینه اسرائیل منطقه را به سمت بحران کشانده و مقامات و محافل اردنی به شدت نگران و در تنگنا هستند.

رای الیوم در ادامه به اقدامات پیشگیرانه اردن در بالاترین سطح برای حمایت از موضع سیاسی اتخاذ شده از سوی این کشور پرداخته است و اینکه اقدامات و تدابیر امنیتی در زمینه اوضاع داخلی از بیم بحرانی شدن اوضاع نظامی اتخاذ کرده است.

این رسانه نوشت: محافل سیاسی اردنی هرگونه واکنش اسرائیل به حمله موشکی اخیر ایران را به منزله نزدیک شدن بیشتر به سیاست لبه پرتگاه قلمداد می کنند؛ سیاستی که تنش و مقابله به مثل طرفین تا رسیدن به جنگ تمام عیار را شامل می‌شود. از نگاه محافل اردنی، دولت آمریکا به سبب ضعف و سستی خود همه متحدان و دوستان خود را به دردسر انداخته است و منطقه تاوان این ضعف و آشفتگی و تردید را می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha