امسال مازندران سه میلیون تن مرکبات روانه بازار می کند

ساری-ایرنا- معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به تولید خوب و قابل قبول محصول مرکبات در استان پیش بینی کرد: میزان برداشت انواع مرکبات به سه میلیون تن در سال زراعی جاری برسد.

هادی باقری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۲۰ هزار هکتار باغ مرکبات در استان مازندران وجود دارد که از این میزان ۲۰ هزار هکتار به کشت نارنگی اختصاص دارد.

وی ادامه داد: ۱۰ هزار هکتار از باغات نارنگی مازندران به کشت ارقام نارنگی پیش رس اختصاص دارد که میوه ای سبزرنگ با مزه ترش است.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: نارنگی های زودرس شامل ارقام ایواساکی، میاگاوا، اکتیو و هوشیموتو است که به طور معمول از دهه دوم شهریور ماه برداشت می شود و در حال حاضر در بازار عرضه شده است.

وی میزان تولید نارنگی زودرس مازندران را در سال جاری ۲۵۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: همچنین میزان تولید و برداشت دیگر نوع نارنگی یعنی نارنگی دیرس ۵۰۰ هزار تن است.

به گفته باقری، بخش عمده تولید مرکبات مازندران به انواع پرتقال بر می گردد که برداشت پرتقال هم بسته به نوع زودرس یا دیررس از آبان شروع می شود و تا اواخر بهمن ادامه می یابد.

وی توضیح داد: بخشی از مرکبات تولیدی استان در انبارها ذخیره سازی می شود تا در فرصت مناسب قیمتی به بازار داخلی و خارجی عرضه شود.

امسال مازندران سه میلیون تن مرکبات روانه بازار می کند

به گزارش ایرنا، مرکبات مازندران پس از برنج دومین محصول مهم اقتصادی و منبع درآمد کشاورزی استان است؛ محصولی که تولید مازاد بر مصرف داخلی با نگاه اقتصادی و با تعیین استانداردهای صادراتی از سوی طرف مقابل تاییدیه کشورهای اوراسیا و چین را اخذ کرده است.

در کنار مسیر بازگشایی شده برای صادرات مرکبات مازندران تعداد سورتینگ ها و مراکز بسته بندی نیز از ۲۰۰ به ۸۰۰ واحد افزایش یافت تا زنجیره صادرات پس از باغ هم تکمیل شود. ظرفیت انبارداری محصولات کشاورزی مازندران هم بر همین مبنا از ۸۰۰ هزار تن با توسعه سردخانه ها به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha