۶۴۵ اثر به «جشنواره نهضت ترویج نهج‌البلاغه» بوشهر ارسال شد

بوشهر_ ایرنا_ رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان بوشهر گفت: ۶۴۵ اثر علمی و پژوهشی به دبیرخانه جشنواره نهضت ترویج نهج‌البلاغه در بوشهر ارسال شده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا جمالی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان بوشهر اظهار کرد: این جشنواره در بخش های اصلی هنری، ادبی، رسانه‌ای، معرفی و پژوهشی در قالب ۲۱ زیرمجموعه برگزار می شود.

وی افزود: به منظور حضور دانشجویان ورودی جدید در این جشنواره، مهلت ارسال آثار تا ۳۰ مهرماه امسال تمدید شده است.

رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان بوشهر تصریح کرد: این جشنواره در سه بخش درون دانشگاهی، استانی و ملی برگزار می‌شود.

جمالی ادامه داد: چرخش و بازنشر این محتواهای تولیدی در بستر فضای مجازی در قالب کلیپ، پادکست، پوستر و دیگر عرصه‌ها است.

بیشتر آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره عکس نوشته بوده است

وی عنوان کرد: بیشتر آثار ارسال شده تاکنون در بخش عکس نوشته با ۲۰۰ اثر و پایان نامه، مقاله و کتاب با ۱۰۰ اثر بوده است.

رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان بوشهر ادامه داد: توسعه و تعمیق آگاهی ها، تببین ارزش های اسلامی، رشد فصایل اخلاقی، هدایت و حمایت از تشکل های اجتماعی. تببین فضای سیاسی و اجتماعی با کرسی های های آزاداندیشی در دانشگاه‌های استان را پیگیری می کنیم.

وی با اشاره به تحولات منطقه بیان کرد: جبهه مقاومت در مقابله با رژیم اشغالگر قدس عملیات طوفان‌الاقصی ضربات مهلکی به کودک‌کشان صهیونیستی وارد کرد.

جمالی ادامه داد: عملیات غرورآفرین وعده صادق ۲ مایه مباهات و اقتدار ایران اسلامی و جهان اسلام است.

رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان بوشهر یادآور شد: در مقابله با رژیم خبیث اسرائیل بر اساس عقل و منطق عمل خواهد شد.

وی با اشاره به جمعه نصر گفت: این روز نشان داد که چگونه رهبر انقلاب و مسئولان نظام اسلامی با اقتدار، عظمت، صلابت، امنیت، آرامش و معنویت در وسط میدان عمل هستند.

جمالی با اعلام این که ایران اسلامی مقاومت ستیز بوده در حالی که صهیونیست ها گریزان و فراری هستند، بیان کرد: ولایتمداری، همبستگی، اتحاد و همدلی از جمله پیام حضور رهبر انقلاب در نماز جمعه به فضای بین‌المللی بود.

دانشجویان و استاید دانشگاه در استان ولایتمدار هستند

رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان بوشهر با اعلام این که فقط دانشگاه آزاد و پیام نور ۳۵ واحد دانشگاهی در شهرهای مختلف استان دارند، یادآور شد: بدنه اساتید دانشگاه و دانشجویان همراه با نظام است به گونه ای که در اغتشتاشات سال ۱۴۰۱، حتی یک نفر عضو هیات علمی دانشگاه و یا دانشجویی اخراج نشد.

وی ادامه داد: همچنین در آن اتفاقات هیچ دانشجویی برای ۲ ترم و بیشتر تعلیق نشد.

جمالی گفت: فضای مطلوبی بر دانشگاه های استان بوشهر حاکم است که این موضوع نشان از همدلی و وحدت مسئولان دانشگاه و دانشجویان و روحیه ولایتمداری آنها است.

جذب اساتید برای دروس معارف

رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان بوشهر بیان کرد: دانشگاه های استان برای تدریس دروس مرتبط با معارف و انقلاب اسلامی، اساتید جذب می کنند و افرادی که دارای شرایط هستند می توانند به نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها مراجعه کنند.

معاون آموزشی و پژوهشی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر نیز از برگزاری طرح تحول دروس معارف اسلامی در دانشگاه‌های این استان خبر داد و گفت: طرح تحول دروس معارف اسلامی در چهار محور صحت محتوا، کاربردی بودن مسایل دروس معارف، توجه به گرایش ها و تمایلات دانشجویی و تغییر محتوای انتزاعی ادبیات دانشجویی به روزرسانی می شود.

باقر گرگین افزود: کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید رشته‌های مختلف معارف برگزار می شود.

وی ادامه داد: امکانات خوبی برای جذب اساتید حوزه معارف در استان ایجاد شده و ۹۰ درصد فرایند جذب در استان انجام می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha