۱۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۵۳
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85619086
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

دمای هوا در گیلان ۱۰ درجه افزایش می‌یابد

۱۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۵۳
کد خبر: 85619086
دمای هوا در گیلان ۱۰ درجه افزایش می‌یابد

رشت - ایرنا - وضعیت جوی گیلان پس از چند روز فعالیت سامانه بارشی از امروز (یکشنبه) آرام شد و هوای استان تا چهارشنبه هفته جاری غالبا پایدار و دما نیز تا ۱۰ درجه افزایش می‌یابد.

کارشناس هواشناسی گیلان روز یکشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: نقشه‌های هواشناسی نشانگر جوی غالبا پایدار و آرام در استان تا چهارشنبه پیش رو است و دمای هوا نیز در این مدت به تدریج پنج تا ۱۰ درجه افزایش می‌یابد و این افزایش دما در ارتفاعات به دلیل بروز جریانات جنوبی محسوس‌تر است.

سمانه نگاه اظهار کرد: به تدریج از امروز با برقراری جوی غالبا پایدار، آسمانی صاف تا قسمتی ابری، روند افزایش نسبی دما، گاهی ورزش باد جنوبی در برخی مناطق موقتی شدید و احتمال مه تا چهارشنبه هفته جاری پیش‌بینی شده‌است.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت گاهی با شکل‌گیری ناپایداری‌های موقتی؛ افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پراکنده در گیلان مورد انتظار است البته ناپایدارهای‌ها جدی و قابل توجه نیست.

کارشناس هواشناسی گیلان با بیان اینکه دریا نیز در این مدت برای فعالیت‌های دریانوردی با احتیاط مناسب است اضافه کرد: جیرنده و ماسوله با هشت درجه سلسیوس کمترین و لوشان با ۲۶ درجه بیشترین دمای استان را در ۲۴ ساعت گذشته به خود اختصاص دادند و دمای فعلی رشت ۲۲ درجه و رطوبت ۷۰ درصد است.

وی با اشاره به فعالیت سامانه ناپایدار جوی، کاهش تدریجی دما، مه‌آلودگی هوا، ورزش باد و بارندگی گاهی رگباری و شدید در گیلان طی روزهای گذشته اظهار کرد: بندرانزلی با ۳۸ و کیاشهر با ۲۷ میلیمتر در ۴۸ ساعت گذشته بیشترین بارندگی استان را به خود اختصاص دادند.

نگاه بیان کرد: با نفوذ سامانه ناپایدار جوی و شمالی شدن جریانات از چهارشنبه هفته جاری در برخی ساعات بارندگی پیش بینی شده که جزئیات این وضعیت آب و هوایی طی روزهای آینده بر اساس آخرین الگوهای هواشناسی اطلاع رسانی خواهد شد.

آسمان گیلان هم‌اینک صاف تا قسمتی ابری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha