۱۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۰۴
کد خبرنگار: 3049
کد خبر: 85619134
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ظرفیت ادبیات داستانی اصفهان به فراموشی سپرده شده است

اصفهان– ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه ادبیات داستانی اصفهان اهمیت دارد اما چنین ظرفیتی به فراموشی سپرده شده است.

سیدمهدی سیدین‌نیا روز یکشنبه در گفت‌و گو با ایرنا افزود: جایزه ادبی اصفهان با توجه به ظرفیت دیرین ادبیات داستانی و نویسندگانی که در این حیطه و خطه کار کرده‌اند، یک رویداد مهم قلمداد می‌شد که می‌توانست بدرستی این ظرفیت را برجسته کند و بپروراند.

وی با اشاره به برگزار نشدن جایزه ادبی اصفهان بدلیل نبود حمایت‌ مالی گفت: در سال‌های گذشته، جایزه ادبی در حوزه ادبیات فارسی بخصوص گرایش داستان نویسی جایزه معتبری بود که طی سال‌های اخیر متوقف شده است.

سیدین‌نیا تاکید کرد: این در حالیست که برگزاری جشنواره‌ها و جوایزی همچون جایزه ادبی می‌تواند به برجسته کردن اهمیت ادبیات داستانی کمک کند از این‌رو در تلاش هستیم تا با طلب همکاری از نهادهای فعال در حوزه فرهنگ، این رویداد معتبر در اصفهان را دوباره رونق بخشیم.

وی افزود: در پی آن هستیم که امسال جایزه ادبی اصفهان برگزار شود و بدون وقفه در سال‌های بعد نیز استمرار پیدا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: اکنون اعتبار برگزاری این رویداد آماده شده است و تنها همت نهادهایی مثل شهرداری، حوزه هنری و دستگاه‌های مرتبط را می‌طلبد تا پا به میدان بگذارند و با کمک و همرسانی، این جایزه را دوباره در اصفهان احیاء کنیم.

به گزارش ایرنا، نخستین دوره جایزه ادبی اصفهان آذر ۱۳۸۱ توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان در سه بخش اصلی «داستان‌های برگزیده اصفهان»، «بهترین رمان» و «داستان کوتاه» برگزار شد و پس از آن تا سال ۱۳۸۸ هفت دوره آن برگزار شد.

در هفت دوره برگزاری جایزه ادبی اصفهان، جوانان مستعد بسیاری در عرصه ادبیات فارسی شناخته و مشغول کار شدند و کارشناسان، نظر مساعدی نسبت به این رویداد داشتند تا اینکه سرانجام هشتمین دوره جایزه ادبی اصفهان پس از هشت سال توقف در اسفند ۹۶ برگزار شد.

هشتمین جایزه ادبی اصفهان در بخش‌های داستان(مجموعه داستان و رُمان)، شعر(کلاسیک، آزاد، ترانه)، ادبیات کودک و نوجوان، ادبیات خلاق، ترجمه و پژوهش‌های ادبی برگزار شد و هدف اصلی آن پشتیبانی از جوانان و استعدادهای درخشان در حوزه ادبیات منثور و منظوم بود.

از سال ۹۶ به این سو جایزه ادبی اصفهان برگزار نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha