۹۹ درصد تقاضاهای کنسرت در اصفهان مربوط به موسیقی پاپ است

اصفهان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: ۹۹ درصد تقاضاهایی اجرای کنسرت در استان مربوط به موسیقی پاپ است و گاهی این درخواست‌ها به صد درصد می‌رسد.

سیدمهدی سیدین‌نیا روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در برخی موارد هر چند ماه یک بار در اصفهان درخواست اجرای کنسرت موسیقی سنتی داریم که این موضوع به‌عنوان یک معضل باید بررسی و آسیب‌شناسی شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به موسیقی سنتی کشورمان، اظهار کرد: وظیفه داریم با همکاری همه هنرمندان در این زمینه تلاش کنیم.

سیدین نیا همچنین با اشاره به حوزه ادبیات در اصفهان گفت: درصدد احیای « جایزه ادبی» اصفهان هستیم و امید است با همکاری بخش‌های مختلف این موضوع هرچه زودتر میسر شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: سرمایه‌گذاری برای پاسداشت و حفظ زبان و ادبیات فارسی ضروری است و باید سال‌های سال در این زمینه کار شود.

نخستین دوره جایزه ادبی اصفهان آذر ۱۳۸۱ در بخش‌های « داستان کوتاه»، «داستان‌های برگزیده اصفهان» و «بهترین رمان» برگزار شد اما این رویداد فرهنگی پس از هفت سال، دیگر برگزار نشد؛ علت برگزار نشدن جایزه ادبی اصفهان مشکلات مالی مطرح شده است.

سیدین‌نیا با اشاره به اینکه بحث فرهنگ عمومی یکی از وظایف اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی می تواند نقش بسیار جدی در حوزه فرهنگ، هنر و حرکت جامعه به سمت تعالی داشته باشد.

به گزارش ایرنا، برگزاری کنسرت‌های موسیقی پس از ۲ ماه توقف و ایام سوگواری ماه‌های محرم و صفر با اجرای برخی از خوانندگان پاپ از جمعه ۱۶ شهریور در اصفهان از سر گرفته می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha