ساده‌سازی استانداردها به جلوگیری از حوادث کمک می‌کند

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: ساده‌سازی استانداردها می‌تواند از بروز حوادث جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «سعید توکلی» امروز (یکشنبه) در همایش ایمنی فرایند در صنعت نفت افزود: استانداردهای تازه در جهان به ساده‌سازی رسیده است و در شرایط اضطراری یک استاندارد ساده می‌تواند از بروز حادثه جلوگیری کند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ادامه‌داد: تعداد دستورالعمل‌ها و استانداردها در سازمان‌ها زیاد و گاهی اوقات در تعارض با یکدیگر است، اگر این دستورالعمل‌ها و استانداردها عملیاتی نشوند، برگزاری این‌گونه همایش‌ها فایده‌ای نخواهد داشت.

توکلی با اشاره به‌ضرورت توجه به بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ.اس.ئی) گفت: اچ‌اس‌ئی باید فراگیر باشد و اگر ارکان سازمان با مباحث اچ‌اس‌ئی درگیر نشوند، سازمان سیستم‌زده شده و اتفاقی نمی‌افتد.

وی افزود: باید بپذیریم که شرایط کنونی شکننده است و هر کس باید به‌اندازه مسئولیت خود کار را عملیاتی کند و افراد بر اساس شایسته‌سالاری در مقام‌های پُرریسک منصوب شوند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز، توجه به سرمایه انسانی را مهم دانست و ادامه داد: در شرایط امروز که در سازمان‌های گازی و نفتی کار مخاطره‌آمیز است، باید حق‌وحقوق کارکنان به‌موقع پرداخت شود.

وی خاطرنشان‌کرد: عمر همه تاسیسات نفتی، گازی و پتروشیمی بالاست و تنها چیزی که به ما کمک می‌کند برگشت به شرایط اولیه است. در شرکت ملی گاز ایران تهدید بیرونی کمتر اتفاق می‌افتد و خرابکاری‌های صنعتی باید بررسی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha