قرارداد ۱۰ طرح صنعتی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به امضا رسید

مشهد- ایرنا- مسوول دفتر نوآوری و ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: قرار داد ۱۰ طرح مرتبط با صنایع خصوصی و دولتی در این دانشگاه در ۶ ماه نخست سال جاری به امضا رسید.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، سیف الله غریب افزود: تقویت رابطه صنعت و دانشگاه از عوامل مهم در پیشرفت هر کشور به شمار می رود و انعقاد این طرح ها کمک شایانی به این مهم می کند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها باید استعدادهای موجود را با رویکردی کاربردی کشف و آموزش دهند، خاطر نشان کرد: خدمات قابل ارائه در دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه از چهار روش طرح علمی- فنی، آموزشی، مشاوره ای و انتقال دانش فنی است.

مسوول دفتر نوآوری و ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در واقع مفهوم دانشگاه کارآفرین و دانشگاه نسل سوم، ریشه در همین ارتباط بین صنعت و دانشگاه دارد، دانشگاه از یک سوء، تأمین‌کننده نیروی انسانی متخصص مورد نیاز جامعه و از سوی دیگر بسیاری از توانایی‌های علمی، تحقیقاتی و آزمایشگاهی در دانشگاه‌ها مستقر است.

غریب خاطرنشان کرد: در همین راستا در ۶ ماهه اول سال پنج کارگاه فناورانه و کاربردی با همراهی کارشناسان صنایع مختلف در مشهد به همت مدیریت فناوری سلامت دانشگاه برگزار شد که بر اساس قانون جهش تولید دانش بنیان و اعتبار مالیاتی صنایع مختلف شکل گرفته است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۸ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ علوم پزشکی تربت‌جام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha