سه محصول تولیدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد رونمایی شد

مشهد-ایرنا-سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سه محصول تولیدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری خراسان رضوی رونمایی شد.

به گزارش روز یکشنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محسن تفقدی افزود: از این سه محصول تولیدی، ۲ محصول آن دارویی است که عبارت است از "آهن لیپوزمال" و "ساپ ژل الاژیک اسید" و هر ۲ محصول در تقویت سیستم ایمنی بدن کاربرد دارد.

وی ادامه داد: دیگر محصول نیز سامانه "ساینس بازار" بود که پل ارتباطی میان دانشگاه، صنعت و بازار است، سامانه‌ای که با هدف تسریع و تسهیل کار پژوهشگران و ایجاد ارتباط مؤثرتر و راحت‌تر میان آنها و گروه‌های هدف برای نخستین بار در کشور و در مرکز رشد سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد راه‌اندازی شده است.

سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در غرفه‌های مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مشهد محصولات بهداشتی، دارویی، تجهیزات پزشکی و ایده‌های تجاری سازی شده و به محصول رسیده تا عصر امروز یکشنبه در معرض دید بازدیدکنندگان این نمایشگاه قرار گرفته است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۸ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ علوم پزشکی تربت‌جام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha