افزایش سرمایه اجتماعی در گرو بهبود فضای کسب و کار است

تهران- ایرنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم با بیان اینکه افزایش سرمایه اجتماعی در گرو بهبود فضای کسب و کار است، گفت: اگر می خواهیم جبهه مقاومت را تقویت کرده و در دنیا پیشرفت کنیم، کلید آن در خدمت رسانی و ایجاد رضایت بیشتر مردم است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمدجواد آذری جهرمی» امروز (یکشنبه) در آیین رونمایی از گزارش «فرایند ایران ۱۴۰۲» اظهار داشت: اگر کسی امروز از عملکرد رژیم غاصب صهیونی که بدون احساس ترس و با بی شرمی اقدام به کودک کشی می کند، نارضایتی دارد و می خواهد قدمی در این راستا برداریم، این قدم جلب رضایت مردم و بالا بردن رضایتمندی است.

وی افزود: هر کدام باید در جایگاه خود، تلاش کنیم تا رضایت عمومی مردم را بالا ببریم که این امر منجر به همبستگی و وفاق بالا در کشور می شود و دشمن به خود اجازه حرکات بی شرمانه نمی دهد. اگر با نگاه اعتقادی نیز به جلب رضایت بیشتر مردم نگاه کنیم، کاری ارزشمند است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم بیان‌داشت: امکان دارد اختلاف نظرهای سیاسی بین این دولت و دولت های قبل وجود داشته باشد، اما در حوزه عملکردها اختلاف ها مطرح نیست و امیدواریم که دولت جدید با قدر دانی از اقدامات گذشته در حوزه بهره وری، در مسیر توسعه کشور قدم بردارد.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی یکی از محورهای اصلی توسعه است، گفت: دولت ها برای رسیدن به پیشرفت باید از شاخص های بهره وری استفاده کنند، توسعه بهره وری یکی از راهکارهای رشد اقتصادی است و چگونگی رشد بهره‌وری روش‌های مختلف دارد.

آذری جهرمی ادامه‌داد: بهره وری در همه کشورها مورد توجه قرار گرفته است، یکی از نامزدهای انتخاباتی در کشورمان نیز به موضع بهره وری تاکید داشت و ما در شرایط تحریمی باید به موضوع بهره وری توجه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه سازمان بهره وری کارهای خوبی را در راستای ارتقای بهره وری انجام داده است، گفت: در این زمینه گزارش های خوبی تهیه شده که شاخص ها، مبناها و راهکارها در آن بیان شده و حائز اهمیت است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم عنوان‌کرد: یکی از گزارش های کار شده در حوزه شاخص محیط کسب و کار است، سهولت کسب و کار در همه کشورها رقابتی شده است این در حالی است که ایران رتبه ۱۲۸ را دارد به عنوان مثال وقتی یک شرکتی می خواهد ثبت شود پیچیدگی هایی دارد و مدت ها زمان می برد تا ثبت شود اما در کشورهای دیگر، ثبت شرکت در سه تا چهار روز اتفاق می افتد.

وی عنوان کرد: مدیریت فرایند جایگاه ویژه ای در بهبود فضای کسب و کار دارد، گاهی منفعت سازمان ها این است که مدت زمان فرایندها را طولانی کنند، بر اساس گزارش فرایند ایران ۱۴۰۲، ۴۰ درصد مدیران علاقه ای به بهبود فرایندها ندارند اما مدیری که دنبال تغییر و اصلاح است، طلاست.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه چرخش سرمایه در اقتصاد موضوع مهمی است، به متوسط شاخص ماندگاری کالاها در گمرک اشاره کرد و ادامه‌داد: همه این موارد هزینه کسب و کار را بالا می رود و باید شرایطی فراهم شود که مردم کمتر معطل شوند.

وی اضافه‌کرد: گزارش ها توسط سازمان بهره وری منتشر شده و آمارهای خوبی استخراج و سامانه خوبی شده است که نتایج آن باید مورد توجه قرار گیرد. باید شاخص هایی از معطلی مردم در سازمان از طریق دفتر رئیس جمهور به صورت مستمر نمایش داده شود.

این عضو کابینه دولت دوازدهم به پدیده «سازمان‌های غیر رسمی» در سازمان ها اشاره کرد و گفت: در سازمان ها یکی رئیس است، اما دیگری به صورت غیررسمی ریاست می کند؛ این سازمان های غیر رسمی مخرب است.

به گزارش ایرنا، طرح ملی پایش بهره‌وری فرآیندهای سازمان‌های ایرانی به منظور ارزیابی وضعیت مدیریت فرآیند در سازمان‌های کشور، به همت شرکت دانش بنیان بهین سازان «فرآیند امین» و برای نخستین بار در ایران، از سال ۱۴۰۰ آغاز شد. گزارش «فرآیند ایران ۱۴۰۱» به عنوان ثمره‌ این تلاش منتشر شد. اکنون در جهت ادامه این پویش ملی، گزارش فرایند ایران ۱۴۰۲ منتشر شد تا بر اساس آن بینش های ارزشمندی در مورد چالش ها و پیشرفت های مدیریت فرایند و فرایندکاوری در چشم انداز تجاری ایران ارائه شود.

این گزارش با ۸۱۰ نفر از شرکت کنندگان و مشارکت بیش از ۴۰ درصد شرکت‌های دولتی و عمومی تهیه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha