۱۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۳۷
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85619377
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نظامی‌گری آمریکایی در منطقه به سبک حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی

تهران-ایرنا- یک رسانه آمریکایی در روایت نظامی‌گری واشنگتن در منطقه، نوشت: آمریکا به‌منظور تقویت موضع نظامی خود و حمایت از (رژیم) اسرائیل دارایی‌های نظامی فراوانی را در خاورمیانه مستقر کرده‌ است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، سی ان ان به تشریح استقرار دارایی های نظامی آمریکا در منطقه به بهانه افزایش تنش ها در منطقه و در روزهای بعد از عملیات رژیم صهیونیستی علیه حزب الله لبنان پرداخت و نوشت: سال جاری نیروهای آمریکایی در منطقه خاورمیانه دو بار به کمک رژیم اسرائیل برای رهگیری حملات ایران کمک کردند. در یکم اکتبر، دو ناوشکن در شرق مدیترانه اقدام به رهگیری تقریبا ۲۰۰ موشک شلیک شده از سوی ایران به سمت اسرائیل کردند.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در بیانیه ای مدعی شد که ما در حفاظت از نیروها و منافع خود در خاورمیانه و دفاع از (رژیم) اسرائیل و شرکای خود در منطقه تردید نخواهیم کرد.

استقرارهای نظامی آمریکا در منطقه به بهانه حمایت از رژیم صهیونیستی

سی ان ان با بیان اینکه تا ماه اوت (مرداد) تقریبا ۴۰ هزار سرباز آمریکایی در خاورمیانه مستقر بودند، مدعی شد: حضور نظامی آمریکا در منطقه با هدف ارسال پیام روشن بازدارندگی و دفاع از نیروهای آمریکایی یا اسرائیلی در مقابل حملات در صورت ضرورت است. در سال گذشته، اغلب حملات سطح پایینی علیه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه توسط گروه های تحت حمایت ایران انجام شده است هر چند که این روند در ماه های گذشته تقریبا کاهش یافته است.

این رسانه ادعا کرد: با این حال آمریکا این پیام روشن را مد نظر دارد که حملات گسترده تر می تواند منجر به واکنش های اساسی تری شود.

آستین اوایل ماه اوت (مرداد) گفت، ناوگروه یو اس اس آبراهام لینکلن را برای اعزام به منطقه مامور کرده است و این ناوگروه در اواخر همان ماه به منطقه وارد شد.

گروه ضربت متشکل از هزاران ملوان و تفنگداران دریایی است که در سه ناوشکن و واحد هواگرد ناوی (carrier air wing) قرار دارند. از اوایل ماه اکتبر، ناو هواپیمابر لینکلن، واحد هواگرد آن- که از هشت اسکادران تشکیل شده است - و «یو اس اس اوکین» (USS O’Kane)، یکی از ناوشکن های موشک هدایت شونده در گروه ضربت، در خلیج عمان مستقر شدند.

دو ناوشکن یواس‌اس اسپرونس ( USS Spruance) و یو اس اس فرانک ای پترسون جونیور ( USS Frank E. Petersen Jr‌) نیز بخشی از گروه ضربت هستند که در دریای سرخ فعال بودند.

به غیر از گروه ضربت لینکلن، نیروی دریایی تعدادی ناوشکن و قابلیت های دیگر در منطقه دارد.

استقرارهای نظامی آمریکا در منطقه به بهانه حمایت از رژیم صهیونیستی

گروه آماده به خدمت آبی خاکی (ARG) و یگان اعزامی دریایی ۲۴ (MEU) با قابلیت عملیات ویژه از حدود چهار هزار و ۵۰۰ ملوان و تفنگداران دریایی تشکیل شده است.

یگان دریایی MEU یکی از نیروهای اولیه واکنش به بحران در آمریکا است. یکی از ماموریت های مهم این یگان دریایی، توانایی آن در انجام عملیات تخلیه غیر جنگی شهروندان آمریکایی است. سال ها پیش این یگان در سال ۲۰۰۶ چنین عملیاتی را انجام داد و هزاران آمریکایی را در جریان درگیری بین اسرائیل و حزب الله از لبنان خارج کرد.

این گزارش همچنین عنوان کرد که از اوایل ماه اکتبر ARG و یگان MEU به همراه ناوشکن های یو اس اس باکلی (USS Bulkeley)، کول (Cole) و آرلی برک (Arleigh Burke) در شرق مدیترانه فعال بوده اند. ناوشکن های یو اس اس مورفی، ایندیاناپویلیس و استوکدیل (Stockdale) نیز در دریای سرخ مشغول عملیات بوده اند.

استقرارهای نظامی آمریکا در منطقه به بهانه حمایت از رژیم صهیونیستی

سی ان ان خاطرنشان کرد که با وجود قابلیت‌های متعدد نیروی هوایی آمریکا که در حال حاضر در منطقه وجود دارد - از جمله جنگنده‌ها، هواپیماهای ترابری و تانکرها. پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) اعلام کرده که قابلیت‌های پشتیبانی هوایی بیشتری را به سمت خاورمیانه اعزام می کند.

سابرینا سینگ معاون سخنگوی پنتاگون دوشنبه هفته گذشته گفت که عملیات پیشتیانی نظامی شامل هواپیماهای F-۲۲، F-۱۶، F-۱۵E و A-۱۰ و نیروهای مرتبط با آنها خواهد بود که در مجموع بیش از «چند هزار» نیروی دیگر را نیز شامل می شود. فرماندهی مرکزی آمریکا نیز سه شنبه گذشته گفت که یک اسکادران هواپیما در حال حاضر به منطقه رسیده است و سه هواپیما دیگر در راه هستند.

استقرارهای نظامی آمریکا در منطقه به بهانه حمایت از رژیم صهیونیستی

استقرارهای نظامی آمریکا در منطقه به بهانه حمایت از رژیم صهیونیستی

سی ان ان در پایان نوشت: استقرارهای نظامی جدید درحالی است که ارتش آمریکا دارای هزاران نیروی زمینی متعارف در خاورمیانه و همچنین قابلیت‌های دفاع هوایی و توپخانه‌ای مختلف از جمله سامانه‌های موشکی پاتریوت، سامانه‌های ضد پهپاد و سامانه‌های موشکی موسوم به هامارس (HIMARS) است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha