۱۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۱۳
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85619501
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس فدارسیون همگانی: ترویج ورزش بین ۸۵ میلیون ایرانی هدف اساسی ماست

همدان- ایرنا- رئیس فدارسیون ورزش های همگانی کشور گفت: هدف اصلی ما ترویج و توسعه ورزش بین ۸۵ میلیون ایرانی است تا جامعه ای بانشاط و تندرست داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا،علی خلیلی روز یکشنبه در مجمع سالیانه هیات ورزش های همگانی همدان افزود: در رسیدن به اهداف تعریف شده فدراسیون ، مسوولیت سنگینی بر عهده داریم و باید کاری کنیم که ۸۵ میلیون ایرانی به سمت ورزش سوق پیدا کنند.

خلیلی اضافه کرد: امروز مهم تر از هر زمان دیگری باید ورزش به خصوص ورزش های همگانی در بین آحاد جامعه ترویج یابد تا جامعه ای سالم و تندرست داشته باشیم.

وی ادامه داد: سیاست گذاری فدراسیون ورزش های همگانی برنامه ریزی برای هر یک از گروه های سنی است و هم اکنون نیز با ایجاد انجمن سالمندان، توجه جدی به تقویت و توسعه ورزش در این گروه سنی داریم.

خلیلی تاکید کرد: مناسبت هایی همچون هفته تربیت بدنی، فرصت مناسب و طلایی برای توسعه ورزش در عرصه همگانی است.

وی، لازمه زندگی مطلوب و به دور از هر گونه تنش و استرس را توسعه ورزش و تندرستی دانست و گفت: توسعه ورزش های همگای کمک شایانی به رشد و اعتلای ورزش در آحاد جامعه می کند.

رئیس فدارسیون ورزش های همگانی خواستار تزریق بودجه مورد نیاز برای توسعه ورزش همگانی شهرستان ها شد و خاطرنشان کرد: شهرستان ها بیش از گذشته به حمایت مسوولان نیاز دارند چرا که امروزه درصد قابل توجهی از فراگیری مردم به ورزش را آنها تشکیل داده اند.

وی با بیان اینکه از هر راه و از هر روش برای توسعه ورزش همگانی باید استفاده شود،خاطرنشان کرد: اعتباراتی که در اختیار هیات ها قرار می‌گیرد باید در مسیر همگانی کردن ورزش قرار گیرد.

خلیلی اظهار کرد: در حال حاضر اعتبارات ورزشی با برنامه در اختیار هیات ها قرار می گیرد و در هر برنامه اعتبارات هدفمند سازماندهی شده است.

رئیس فدارسیون همگانی: ترویج ورزش بین ۸۵ میلیون ایرانی هدف اساسی ماست

خلیلی با بیان اینکه تا وقتی که برنامه محور باشیم قطع به یقین به هدف خواهیم رسید، یادآور شد: برای همگانی کردن ورزش وظیفه دانش افزایی را داریم و تربیت نیروی انسانی برای احساس نیاز و ضرورت ورزش حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه آموزش به هیات ها درآمد زایی را برای آنها به ارمغان می آورد،گفت: در حال حاضر به آموزش نیاز داریم و در طرح ورزش ومردم آموزش مربیان باید انجام شود.

خلیلی با اشاره به اینکه در رده سالمندان با هشت میلیون نفر که ۱۰ درصد جمعیت کشور است و به طرف سالمندی پیش می رویم انجمن سالمندان برنامه ریزی شده است اظهار کرد: در کنار انجمن سالمندان انجمن سلامت عمومی بدن نیز برنامه ریزی شده است که می تواند یک رشته درآمد زا باشد.

رئیس فدراسیون هیات ورزش های همگانی با بیان اینکه هدفمان را تویعه فعالیت بدنی در مقابل کم تحرکی قرار داده ایم، خاطرنشان کرد: همگانی ترین روش را در ورزش پیاده روی و توسعه پیاده روی در میان آحاد جامعه قرار دادیم که با روزانه ۷ تا ۸ هزار قدم سلامتی عمومی بدن را تضمین کنیم.

وی افزود: استفاده از افراد متخصص و با تجربه در انجمن ها و کمیته ها، میزبانی مسابقات و همایش های مختلف و ترویج رشته های مختلف زیرمجموعه را مهم دانست و خواستار توجه به برنامه محوری شد.

خلیلی برگزاری دوره های رایگان مربیگری ورزش های روزانه را گامی بزرگ در توسعه ورزش های صبحگاهی و عصرگاهی دانست و گفت: استان ها ازاین فرصت به دست آمده نهایت استفاده را ببرنند.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی همچنین وعده صادق سه اقدام عظیم مردمی بود،ادامه داد: حضور بی نظیر مردم در نماز جمعه این هفته تهران به رهبر معظم انقلاب را تحقق وعده صادق سه بود.

وی افزود:ملت بزرگ کشورمان با حضور در نماز جمعه این هفته، قدرت خود را به جهانیان نشان دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha