دانش‌آموزان ورزشکار ایران به المپیک دانش‌آموزی بحرین ۲۰۲۴ اعزام می‌شوند
عکس تزئینی است

تهران- ایرنا- کاروان دانش‌آموزان ورزشکار دختر و پسر ایران برای حضور در مسابقات ژیمنازیاد جهانی ۲۰۲۴ بحرین، عازم این کشور می‌شود.

به گزارش ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، مسابقات ژیمنازیاد دانش‌آموزی ۲۰۲۴ بحرین از اول تا دهم آبان ماه در شهر منامه پایتخت کشور بحرین برگزار می‌شود و کاروان دانش‌آموزی کشورمان با حضور ۱۲۰ شرکت کننده مشتمل بر دانش‌آموز ان دختر و پسر، مربی و سرپرست، در قالب ۱۲ تیم و ۸ رشته ورزشی به این رقابت‌ها اعزام خواهد شد.

این کاروان با تمهید وزارت آموزش و پرورش از سوی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت و فدراسیون ورزش‌های دانش آموزی در رشته‌های شمشیربازی، هندبال، شطرنج، جودو، پدل، تنیس خاکی، تکواندو و کشتی آزاد و فرنگی پیش‌بینی شده است که با همکاری فدراسیون‌های ورزشی مربوطه در این مسابقات حاضر می شود.

در این مسابقات که هر دو سال یکبار برای ورزشکاران دانش آموز زیر ۱۸ سال برگزار می‌شود، دانش‌آموزان ۷۱ کشور جهان در ۲۲ رشته ورزشی در ورزشگاه‌های رسمی شهر منامه بحرین با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت که قوانین و دستورات این رقابت‌ها مطابق قوانین المپیک صورت می گیرد.

فدراسیون ورزش های دانش آموزی ایران پیش از کرونا در ژیمنازیاد سال ۲۰۱۸ مراکش با تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی شرکت کرده بود که با حضور همین دو تیم موفق به کسب ۱۳ مدال طلا و نقره شد و به مقام هشتم در رنکینک کلی ژیمنازیاد ۲۰۱۸ دست پیدا کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha