نخستین کانون تندرستی و حرکات اصلاحی دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری فعال شد

شهرکرد- ایرنا- نخستین کانون تندرستی و حرکات اصلاحی دانش‌آموزان استان چهارمحال و بختیاری با حضور رییس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش همزمان با نخستین روز بازگشایی مدارس فعال و افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در دور نخست سفر شهید جمهور به استان ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و در دور دوم سفر هفت هزار میلیارد ریال برای نوسازی، بهسازی، توسعه و تجیهز مدارس استان اختصاص داده شد.

غلامعلی حیدری در آیین راه اندازی این مرکز افزود: راه‌اندازی۸۰ زمین چمن مصنوعی و ۱۲۰ سالن ورزش دانش‌آموزی در این دولت اتفاق افتاد و حذف مدارس کانکسی و خشت و گلی، بازسازی، نوسازی و زیباسازی مدارس با کمک دانش‌آموزان و معلمان در این دولت اجرا شد.

۲۰ میلیارد ریال برای تجهیز کانون تندرستی و حرکات اصلاحی هزینه شد

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: برای راه‌اندازی و تجهیز کانون تندرستی و حرکات اصلاحی دانش‌آموزان ۲۰ میلیارد ریال هزینه شد.

فخرالدین اسدی گفت: این کانون با هدف توسعه و ارتقای سطح سلامت جسمی و روانی و نیز کمک به تشخیص، اصلاح و بهبود ناهنجاری های ساختار قامتی دانش‌آموزان راه اندازی شد.

وی افزود: این طرح ملی به استناد دستورالعمل وزارتی و بر اساس راهکار ۷-۳ رهنمودهای سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش کشور اجرا شده است.

به گفته وی، هم‌اکنون ۷۰ سالن ورزشی در استان فعال است که ۷۰ درصد این سالن‌ها ورزشی نیاز به تعمیر و تجهیز دارد و در مناطق محروم سالن ورزشی دانش‌آموزی وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جدید۲۰۸ هزار دانش‌آموز در هشت کلاس درس مشغول تحصیل شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha