مجرمان سایبری همچنان در کمین حساب‌های بانکی مردم

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس فتا پایتخت درباره پیشگیری از جرایم سایبری توصیه‌هایی به مردم داشت و گفت: با توجه به اینکه مجرمان سایبری همچنان در کمین حساب‌های بانکی برای خالی کردن این حساب‌ها هسند، بنابراین مردم باید در این زمینه بسیار هوشیار بوده تا در دام مجرمان نیفتند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ داود معظمی‌گودرزی روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: یکی از شیوه‌هایی که کلاهبرداران اینترنتی همواره درصدد ورود به آن هستند حریم خصوصی مردم با ارسال کدهای تایید هویت، یعنی کدهایی که به صورت پیام کوتاه برای افراد ارسال می‌شود. حتی ممکن است که این کد مربوط به فعال‌سازی نرم‌افزارهای بانکی افراد باشد یا حتی کد تایید هویت شبکه‌های اجتماعی باشد.

وی اضافه کرد: یکی از شگردهایی که کماکان پلیس فتا شاهدآن است کمین مجرمان سایبری برای خالی کردن حساب‌های بانکی مردم است، کلاهبرداری که به روش اسکیمر کارت افراد را کپی می‌کند بنابراین در مکان‌هایی که کارت را در اختیار دیگران قرار می‌دهید حساب افراد ممکن است با آسیب‌هایی روبه‌رو شود.

مجرمان سایبری همچنان در کمین حساب‌های بانکی مردم

سرهنگ گودرزی اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی پلیس حفظ حریم خصوصی عامه کاربران در فضای مجازی است تا با رعایت چند نکته کلیدی در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوید.

وی ادامه داد: زمان استفاده از شبکه‌های اجتماعی باید فرهنگ و سواد رسانه متناسب با آن فعالیت را داشته باشیم و در صورتی که فرایند احراز دو مرحله‌ای فعال نشود به طور قطع مجرمان سایبری به سراغ این افراد خواهند آمد و اگر این فرآیند فعال باشد امکان دسترسی به اطلاعات بسیار ضعیف خواهد بود. از این رو باید این موضوع به عنوان یک اقدام در راستای فرهنگ‌سازی به دیگران آموزش داده شود.

به گفته سرهنگ معظمی، به عنوان نمونه در صورتی که در یکی از شبکه‌های اجتماعی فرد آشنایی درخواست جابجایی پول، ارز و ارسال تصاویر را داشت از این مهم خودداری کنید و در چنین شرایطی حداقل به صورت تلفنی تاییدیه بگیرید چون ممکن است تلفن فرد مقابل شما هک شده باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha