باند سازمان‌یافته قاچاق سیگار در گلستان وجود ندارد

گرگان- ایرنا- فرمانده مرزبانی گلستان گفت: هیچ باند سازمان‌یافته قاچاق سیگار در استان وجود ندارد و همه اقدام‌های قاچاق در این بخش، موردی و فردی است.

به گزارش ایرنا سرهنگ احمدرضا حاتمی روز سه‌شنبه در نشست خبری اظهار کرد: بالا بودن قیمت سیگار در ترکمنستان، انگیزه اصلی قاچاق این کالا از ایران به این کشور است.

وی با اشاره به این که در ۳۰ ماه گذشته ۲۵ میلیون نخ سیگار قاچاق در مرز گلستان کشف شد بیان کرد: از این مقدار، کشف سه میلیون و ۶۹۷ هزار نخ سیگار برای امسال است.

فرمانده مرزبانی گلستان گفت: همچنین امسال ۴۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر در مرزهای استان کشف شد.

حاتمی با اشاره به این که امنیت مرزهای خشکی گلستان مطلوب است افزود: نبود لنگرگاه و مکانی برای توقف کشتی، قایق و لنج از دلایل اصلی کم‌بودن قاچاق انواع کالا از گلستان است.

وی به فرارسیدن موسم شکار ماهی اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به این که معیشت ساحل‌نشیان گلستان از ماهیگیری است، تعامل خوبی با صیادان مجاز داریم، اما برخی ماهیگیران از محدوده‌های مشخص شده خارج شده و وارد حریم کشور همسایه می‌شوند.

وی یادآور شد: این افراد به مشکل و دردسر انداختن خود، مشکلاتی را هم برای مقامات و مسوولان ۲ کشور برای مذاکرات و تبادل ایجاد می‌کنند که ممکن است، آزاد شدن آنها، مشمول گذشت زمان زیادی شود.

به گفته حاتمی برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، رصد و نظارت بر ورود و خروج صیادان دارای مجوز، در ۲ منطقه توماج‌لر و خواجه‌نفس از توابع شهرستان گمیشان توسط همکاران ما و نیروهای حفاظت شیلات که فرمانده آن هم از پرسنل مرزبانی است، انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد امنیت مرزهای گلستان از نوع رصد و پایش چشمی و با مشارکت، تعامل و هماهنگی با مرزنشینان است و بقیه به صورت کنترلی و رصد و پایش مرزها توسط همکاران ما انجام می‌شود.

فرمانده مرزبانی گلستان گفت: ارتقای سطح اطلاعات و اخبار دانش‌آموزان مناطق مرزنشین در مدارس انجام می‌شود و فرماندهان ارشد مرزی با حضور در مساجد اهل سنت مرزی، تعامل خوبی با مرزنشیان برقرار کردند.

وی ادامه داد: در حوزه هوشمندسازی مرزها، اقدامات خوبی از نظر تجهیز پاسگاه‌های مرزی به پهپادها و هلی‌شات، دوربین دید در شب و تجهیزات لازم و مورد نیاز پایش و رصد شده و در بخش مرزبانی دریایی یک فروند شناور ۶۰ فوتی با نام «حیدر کرار» که توسط جوانان ایرانی ساخته شده، به گلستان داده شده است.

گلستان ۲۴۷ کیلومتر مرز خشکی در شهرهای مراوه‌تپه، کلاله و گنبدکاووس و ۸۵ کیلومتر مرز آبی در شهرهای آق‌قلا، بندرگز و بندرترکمن دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha