۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۰۳
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85582295
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

مرزبانی گلستان با استفاده‌کنندگان سلاح‌ غیرمجاز برخورد می‌کند
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس - ایرنا - مرزبان درجه یک و فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان از برخورد قاطع و بدون مماشات این یگان نظامی با دارندگان و استفاده‌کنندگان از انواع سلاح بویژه اسلحه‌های شکاری خبر داد و بیان کرد: شکار و صید حیوانات حیات وحش بالاخص پرندگان شکاری مطابق قوانین سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع است.

سرهنگ «علی پارسایی پور» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: مناطق دشت و بیابانی و نیز پهنه‌های آبی نواحی شمالی استان گلستان بویژه سه تالاب بین المللی «آلماگل،آلاگل، آجی گل» از زیستگاه‌های مهم حیوانات و انواع پرندگان شکاری و اغلب مهاجر هستند.

وی بابیان اینکه داشتن هر نوع اسلحه نیاز به مجوز از مراجع قانونی دارد، افزود: بنابراین استفاده از سلاح بدون مجوز تخلف است و ماموران مرزبانی هم با دارندگان و استفاده کنندگان از اسلحه‌های غیرمجاز برابر قوانین ابلاغی بشدت و بدون مماشات برخورد می‌کنند.

سرهنگ پارسایی پور به برگزاری کلاس‌های آموزش همگانی ویژه مرزنشینان گلستان توسط کارشناسان مرزبانی هم اشاره کرد و گفت: این دوره‌ها در راستای افزایش آگاهی و اطلاع اهالی مرزنشین با قوانین و مقررات مرزی و آشنایی با مجازات‌ شکار و صید حیوانات و پرندگان حفاظت شده به صورت ماهانه و فصلی برگزار می‌شود.

مرزبانی گلستان با استفاده‌کنندگان سلاح‌ غیرمجاز برخورد می‌کند
سرهنگ پارسایی‌پور فرمانده هنگ مرزی اترک

فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان همچنین گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ شکارچی متخلف توسط ماموران این یگان نظامی شناسایی و دستگیر شدند که از آنها ۹ اسلحه شکاری فاقد مجوز، ۳۷۳ فشنگ و ۲۰ کیلوگرم سالمه فشنگ شکاری کشف و ضبط شد.

وی افزود: متخلفان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ پارسایی پور همچنین تعامل و همراهی مرزنشنیان گلستان با نیروهای مرزبانی را بسیار خوب و مثبت دانست و اضافه کرد: بیشتر شکارچیان متخلف از دیگر شهرها هستند که برای شکار و صید پرندگان حفاظت شده به این منطقه می‌آیند.

هنگ مرزی اترک گلستان، مسئولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را در محدوده این استان به طول تقریبی ۳۵۰ کیلومتر برعهده دارد و مقر آن در شهرستان افزون بر ۴۰۰ هزار نفری گنبدکاووس است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha