انتشار شصت و ششمین شماره نشریه علمی بیماری‏‌های پستان

تهران- ایرنا- شصت و ششمین شماره نشریه علمی بیماری‏‌های پستان پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی، مربوط به پاییز ۱۴۰۳ منتشر شد.

به گزارش گروه علمی ایرنا از پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی، استقبال رشته‌های مختلف تخصصی علوم پایه، مهندسی و پزشکی و چاپ خلاصه تفصیلی (Extended Abstract) به زبان انگلیسی از نکات قابل توجه در نشریه بیماری‏‌های پستان است.

در این شماره نشریه هفت مقاله با عناوین زیر منتشر شده است‌

- پیش‌بینی میزان عود در زنان مبتلا به ورم پستان گرانولوماتوز ایدیوپاتیک: یک مطالعه کوهورت گذشته نگر چند مرکزی

- اثربخشی زوج‌درمانی متمرکز بر شفقت بر کارکرد خانواده و کیفیت زندگی زناشویی زوجین دارای همسر مبتلا به سرطان پستان

- طراحی و اعتباریابی راهنمای بالینی ارائه خدمات سلامت جنسی و باروری در بقایافتگان سرطان پستان در ایران

- بیوپسی مایع و اهمیت آن در تشخیص زودهنگام سرطان پستان

- بررسی تعیین حساسیت و اختصاصیت آنالیز فروزن سکشن مارژین‌ها طی جراحی حفظ پستان در بیماران مبتلا به سرطان پستان انوازیو و در جا و اهمیت آن در کاهش میزان جراحی مجدد

_ یک مقاله به‌روزرسانی شده: ارتباط بین سفر هوایی و خطر لنف اِدِم در بیماران تحت درمان سرطان پستان: یک مرور سیستماتیک و متا آنالیز

- اثربخشی آموزش کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بر فاجعه‌سازی دردهای سرطانی و تحمل درماندگی ناشی از درمان بیماران مبتلا به سرطان پستان

مجله بیماری‌های پستان در پایگاه بین‌المللی Scopus، پایگاه Embase، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام‌ (ISC)، پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی ‌(SID)، بانک اطلاعات نشریات کشور؛ مگیران (Magiran) و پایگاه سیویلیکا (CIVILICA) نمایه می‌شود.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده مقالات می‌توانند به وب سایت www.ijbd.ir مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، پژوهشکده سرطان معتمد از جمله پژوهشکده‌های وابسته به جهاددانشگاهی به عنوان قطب درمان سرطان پستان همزمان با ماه اکتبر (۹ مهر تا ۹ آبان) که به عنوان ماه جهانی ارتقای آگاهی زنان در زمینه سرطان پستان نامگذاری شده، پویش سراسری سرطان معتمد را از سال ۹۸ آغاز کرده و امسال ششمین دوره پویش را برگزار می کند.

افزایش آگاهی آحاد جامعه به ویژه زنان در زمینه سرطان و پیشگیری از آن، اطلاع‌رسانی و آموزش زنان در زمینه شناخت علائم هشداردهنده سرطان و روش‌های شناسایی زودهنگام بیماری و به صدا در آوردن زنگ خطر سرطان پستان در کشور و جلب توجه مسئولان در این زمینه از مهم‌ترین اهداف این پویش است.

پویش امسال در استان تهران (جنوب تهران) و مراکز استان‌های خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان و خوزستان به اجرا درمی‌آید و طی آن ۳۰ هزار زن غربالگری می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha