قشمی ها به مردم مظلوم لبنان کمک می کنند

قشم - ایرنا - رییس کمیته امداد شهرستان قشم از جمع آوری کمک های ساحل نشینان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس برای کمک به مردم مظلوم لبنان خبر داد.

رضا تارک روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اظهار تاسف از اقدامات ارتش رژیم کودک کش صهیونیستی در پی حملات ددمنشانه به مناطق شیعه نشین بیروت و جنوب لبنان افزود: به دنبال این حملات بی رحمانه و بمباران وحشیانه جنگنده‌های این رژیم از دوم مهرماه تاکنون، مشکلات بسیاری در این مناطق به وجود آمده و بسیاری از بیمارستان ها، منازل و مدارس تخریب و شمار زیادی از غیر نظامیان به ویژه کودکان، زنان و سالمندان شهید، مجروح و آواره شده‌اند.

وی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهرستان مرزی در راستای عمل به وظیفه الهی و کمک به بازماندگان غیر نظامی این جنایت هولناک به ویژه سه گروه هدف یادشده که دلاورانه در مقابل حملات رژیم غاصب صهیونیستی مقاومت می کنند، آماده دریافت کمک‌های قشموندان برای مردم مظلوم لبنان است.

رییس کمیته امداد شهرستان قشم با بیان اینکه جمع‌آوری کمک های مردمی در این جزیره تا نیمه اول آبان ۱۴۰۳ ادامه دارد، توضیح داد: شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۲۷۷۶۴ و کد دستوری کمک به مردم لبنان#۰۷۶۵*۸۸۷۷* کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان قشم به منظور رساندن کمک‌های مردمی به مردم لبنان پیش‌بینی شده است که جزیره نشینان قشمی نوعدوست می توانند کمک های نقدی خود را واریز کنند.

به گزارش ایرنا، بمباران وحشیانه مناطق از جنوب لبنان به ویژه ضاحیه بیروت در حالی ادامه دارد که شیمیدانان لبنانی روایتی تلخ از استفاده رژیم صهیونیستی از سلاح ممنوعه در حمله به ضاحیه بیان کردند.

اتحادیه شیمیدانان لبنانی بیانیه هشدار آمیزی درباره استنشاق گرد و غبار ناشی از بمباران ضاحیه جنوب بیروت و دیگر مناطق لبنان منتشر کردند.

در بیانیه شیمیدانان لبنانی آمده است که حجم تخریب و نفوذ به ساختمانها و دهها متری زیر زمین نمایانگر به کارگیری بمب های حاوی اورانیوم ضعیف شده(Depleted Uranium) است که توان نفوذ و رخنه گسترده دارد و استفاده از این تسلیحات ممنوعه بین المللی و به ویژه در بیروت پرجمعیت به ویرانی شدید منجر می شود و غبار ناشی از این حملات نیز باعث بیماری های زیادی به ویژه هنگام استنشاق آن می شود.

سندیکای شیمیدانان لبنانی از مردم خواستند که به مناطقی که در معرض این حملات می شوند تا شعاع دو کیلومتری نزدیک نشوند و افرادی هم که مجبور به نزدیک شدن به این منطقه هستند لباس مخصوص ضد غبار و ماسک های ویژه مواد شیمیایی بزنند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در ساعت های گذشته در هفت نوبت ساختمان‌های مسکونی و جایگاه‌های سوخت در منطقه «السان تیریز» و «المیکانیک» در محله الحدث بیروت را بمباران کردند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ساعاتی پیش همچنین، منطقه «الحدث» در ضاحیه جنوبی بیروت را بمباران کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی دقایقی پیش از این حمله‌ها به ساکنان منطقه الحدث و دیگر مناطق جنوب بیروت هشدار داده و خواستار خروج ساکنان از این مناطق شده بود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha