۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۱۳
کد خبرنگار: 898
کد خبر: 85620140
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشف ۴۲ باند جرایم سایبری در البرز / شناسایی سه هزار شاکی

کرج - ایرنا- رییس پلیس فتا البرز از کشف ۴۲ باند جرایم سایبری و معرفی آنها به مراجع قضایی طی سال جاری در این استان خبر داد.

سرهنگ "رسول جلیلیان" روز دوشنبه به مناسبت هفته فراجا با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز استان البرز اظهار کرد: از مجموع باندهای شناسایی شده، ۱۱ باند اسکیمری ،۱۹ باند کلاهبرداری اینترنتی و ۱۲ باند کلاهبرداری تلفنی بوده است.

وی اضافه کرد: در این مدت در حوزه اسکیمر ۳۴ نفر ، کلاهبرداری اینترنتی ۲۸ نفر و کلاهبرداری تلفنی ۳۰ متهم دستگیر شدند.

رییس پلیس فتا البرز گفت: سه هزارو ۵۴۵ شاکی از سراسر در خصوص این پرونده این باندها شناسایی شده که یکهزارو ۳۷۵ نفر مربوط به باندهای اسکمیری، یک هزارو ۵۵۰ نفر مربوط به کلاهبرداری اینترنتی و ۶۷۰ نفر درحوزه کلاهبرداری تلفنی است.

جلیلیان بیان کرد: از اعضای این باندها بیش از ۱۰ هزار عدد کارت بانکی کپی شده و اطلاعات بانکی حدود ۲۷۰ هزار کاربر کشف شده است.

رییس پلیس فتا البرز ارزش ریالی کلاهبرداری های انجام شده در جرایم مجازی این استان را در سال جاری بیش از ۳۴۰ میلیارد ریال ذکر کرد .

کشف ۴۲ باند جرایم سایبری در البرز / شناسایی سه هزار شاکی

جلیلیان در بخش دیگری ازسخنان خود از کسب رتبه برتر پلیس فتا استان البرز در کشف جرایم سایبری در کشور خبرداد و بیان کرد: این موفقیت درحوزه پیشگیری و کشف جرایم سایبری کسب شده است.

وی گفت: طی ارزیابی های انجام شده در رده پلیس های فتا کشور ، استان البرز در حوزه های مختلف پیشگیری ، کشف و مقابله با جرایم سایبری موفق شد تا رتبه اول کشوری را به خود اختصاص دهد.

رییس پلیس فتا البرز اظهار کرد: یکی از اقدامات پیشگیرانه در این استان اجرای برنامه های فرهنگی از جمله ارائه نکات آموزشی و پیشگیری در خصوص تهدیدات و آسیب های فضای مجازی به مردم بوده که کارشناسان پلیس فتا با جدیت آن را دنبال می کنند.

وی یادآورشد که چنانچه کاربران مجازی بعد از ساعات اداری مورد کلاهبرداری قرارگرفتند بلافاصله با مرکز فوریت های سایبری با شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس حاصل نمایند.

جلیلیان گفت: مرکز فوریت های سایبری به صورت شبانه روزی در پلیس فتا این استان فعال است و کاربران در صورت مواجهه با هرگونه آسیب سایبری می توانند گزارش کنند.

وی از کابران خریدهای اینترنتی خواست به نکات امنیتی در این فضا توجه بیشتری کرده تا گرفتار کلاهبرداران مجازی نشوند چرا که افراد سودجو با استفاده از ترفند های جذاب تبلیغاتی تلاش می‌کنند تا خریداران و کاربران اینترنتی را که از آگاهی لازم در این زمینه برخوردار نیستند به سمت لینک های جعلی خود هدایت و دست به اعمال مجرمانه می زنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha