مشاوره‌های تخصصی اورژانس در تربت‌حیدریه  ۷۵ درصد افزایش یافت

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: خدمات مشاوره تخصصی توسط اورژانس ۱۱۵ به تماس‌گیرندگان در مناطق زیر پوشش این دانشگاه، بیش از ۷۵ درصد افزایش یافته است.

محمدجواد امیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کل تماس‌های ثبت شده به اورژانس ۱۱۵ در نیمه اول امسال ۳۵ هزار و ۳۶۶ بوده است که از این تعداد ۸۳۵ خدمت به صورت مشاوره تخصصی ارایه شد که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش قابل توجهی داشته است.

وی بیان کرد: شهروندان در قبال چالش بهداشتی یا درمانی که در طول روز برایشان رُخ می‌دهد با همکاران ما تماس گرفته و بدون نیاز به اعزام در محل، مشکل شان از طریق مشاوره تلفنی برطرف می‌شود.

رییس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه اظهار کرد: از مجموع تماس‌های ثبت شده به اورژانس ۱۱۵ تربت حیدریه، بیش از ۲ هزار و ۷۳۰ تماس به عنوان مزاحمت ثبت شده‌ است.

وی همچنین گفت: در نیمه اول امسال ۱۰ هزار و ۴۸۰ مورد مأموریت توسط اورژانس 115 تربت حیدریه انجام شد که خدمات اور|ژانس به جمعیت زیر پوشش نسبت به مدت مشابه پارسال پنج درصد افزایش داشت.

امیری تصریح کرد: از مجموع کل مأموریت‌های انجام شده، ۹ هزار و ۵۴۶ مأموریت به اعزام آمبولانس منجر شد، هزار و ۶۴ مأموریت مربوط به حوادث ترافیکی و هزار و ۹۷۷ مأموریت مرتبط با حوادث غیرترافیکی بود.

وی افزود: همچنین ۲ هزار و ۱۲۳ نفر از مددجویان، ترافیکی و پنج هزار و ۶۰ نفرشان غیرترافیکی بودند که توسط همکاران به مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتقل شدند.

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۷۵ هزار نفر جمعیت سه شهرستان تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات واقع در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می‌دهد که از این تعداد ۱۸۷ هزار و ۱۷ نفر در نواحی روستایی سکونت دارند.

این دانشگاه ۲۷۲ تخت در بیمارستان امام حسین (ع)، ۲۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در مه‌ولات دارد.

اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه دارای ۲۳ پایگاه اورژانس فعال، اداره ارتباطات و هدایت عملیات، اداره پایش مراقبت‌های درمانی (MCMC)، مرکز عملیات اضطراری(EOC)، ۲۲ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha