۵۰۰ میلیارد ریال طرح‌ هادی روستایی در قم اجرا شد

قم - ایرنا - معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم با اشاره به طرح‌های توسعه و عمران روستایی، گفت: از ابتدای امسال حدود ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده‌است.

رضا بوجار نژاد روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اضافه کرد: منابع صرف شده درطرح‌های هادی روستایی از محل منابع استانی، ملی و مشارکت دهیاری‌ها تامین شده‌است.

وی با اشاره به برخی از طرح‌های هادی روستایی انجام شده استان طی سال جاری، گفت: احداث کانال بقعه امامزاده اسماعیل به طول ۱۸۰ متر، اجرای آسفالت روستای فردو و روستای بیدهند، عملیات آسفالت روستاهای مومن آباد، خاوه، راهجرد، باقرآباد، علی آباد انقلاب و علی آباد نیزار بخشی از این اقدامات بوده‌است.

وی، اجرای آسفالت در روستای کاج، مبارک آباد، خورآباد، نعمت آباد، قشلاق البرز، صفرآباد، قلعه چم و سناوند را نیز از طرح‌های هادی اجرا شده روستایی قم طی ۶ ماهه امسال نام برد.

بوجارنژاد ادامه داد: اجرای کف‌پوش در روستای انجیله، احداث بوستان روستای بنابر و وشنوه، اجرای سنگ فرش و احداث بوستان در روستای بیدهند، جدول گذاری روستای پستگان، عملیات جدول گذاری در روستای چشمه شور، سنگ فرش روستای شریف آباد زند، اجرای کفپوش در روستاهای نویس، ونان و کهندان را نیز از اقدامات انجام شده در روستاهای قم یاد کرد.

به گزارش ایرنا،جمعیت استان قم یک میلیون و ۴۵۴ هزار نفر است که از این بین یک میلیون و ۴۰۶ هزار نفر از جمعیت این استان ساکن شهرستان قم، حدود ۲۸ هزار نفر ساکن شهرستان جعفرآباد و نزدیک ۲۰ هزار نفر نیز ساکن شهرستان کهک هستند.

در استان قم ۴۹۲ هزار و ۲۹۳ خانوار شهری و ۹ هزار و ۵۰۸ خانوار روستایی وجود دارد، ۷۱۰ هزار نفر از جمعیت استان قم را مردان و ۶۹۵ هزار نفر را زنان تشکیل داده‌اند.

شهرستان کهک در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز شهر قم دارای یک شهر بنام کهک و دو بخش مرکزی و فردو و دارای ۱۸ روستا است که ۱۰ روستای آن جزو بخش مرکزی و ۸ روستا نیز جزو بخش فردو می‌شود.

همه روستاهای شهرستان کهک دارای سکنه و شورا و دهیاری است.

جمعیت ثابت این شهرستان حدود ۴۰ هزار نفر و جمعیت شناور و متغیر آن بیش از ۸۰ هزار نفر برآورد می‌شود.

همچنین شهرستان جعفرآباد با وسعتی حدود ۶۵۰ کیلومترمربع در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر قم قرار دارد.

طبق مصوبه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ هیات دولت وقت، بخش جعفرآباد به شهرستان ارتقا پیدا کرد، این شهرستان جدیدالتاسیس از ۲ بخش مرکزی و دهستان قاهان تشکیل شده است که جمعیت رسمی شهرستان ۲۷ هزار نفر و جمعیت غیر رسمی آن ۴۰ هزار نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha