برندها ساماندهی می‌شوند

تهران- ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به ساماندهی در حوزه برندها و برنامه ریزی برای معرفی آنها، گفت: اقداماتی در این زمینه در اتاق بازرگانی آغاز  شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «صمد حسن‌زاده» امروز (دوشنبه) در نخستین نشست هم اندیشی برندهای برتر تجاری اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: اتاق ایران به دنبال شناسایی و معرفی برندهاست و در همین زمینه شورای مشورتی در حوزه برند تشکیل می شود.

وی افزود: برند، سرمایه ملی است که برای آن سرمایه گذاری می شود و کار کوچکی نیست.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به امکانات برندسازی در کشور، گفت: در همه مسائل کشور با حمایت های منطقی و اجرای مقررات کشور، بزرگ‌ترین مشکلات را می توان حل کرد.

وی بیان‌داشت: با اینکه ایران سهم کمی از وسعت جهان را دارد، اما امکانات زیرساختی و معدنی ۱۵ درصد کل دنیا در اختیار ماست و امکانات بسیار زیادی داریم.

حسن‌زاده با بیان اینکه همه فعالان اقتصادی و مسئولان باید به ارتقای اقتصاد و ظرفیت های برندها توجه داشته باشند، گفت: با برندسازی می‌توان در عرصه جهانی تاثیرگذار بود.

وی خاطرنشان کرد: برندها در عرصه جهانی بسیار مهم هستندریال به گونه ای که چهار برند خارجی برای کره جنوبی سرمایه ملی و جهانی آفریده است. روزی بود که ایران کالاهای کره‌ای را با اکراه می خرید اما امروز به خاطر کیفیت و برندها از این کالاها خریداری می کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ابراز امیدواری کرد تا دولت به‌منظور توسعه صادرات و تجارت ایران با دیگر کشورها اقدام به برنامه ریزی و حل مشکلات کند.

وی تصریح‌کرد: امروز تجار برای انتقال پول و تبادلات مالی ۲۰ درصد بالاتر از سایر کشورها هزینه کرده فعالان اقتصادی در این شرایط سخت اقدام به تولید و صادرات می کنند.

برندسازی باید قانونمند شود 
وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت در ادامه این نشست گفت: برندسازی باید قانونمند شود و در قالب لایحه در هیات دولت و مجلس مورد تصویب قرار گیرد.

«محمد رضا نعمت زاده» افزود: واحد تولیدی باید برای برندسازی و کیفیت تلاش کند، برند سازی هزینه و فکر نیاز دارد، خود واحدها باید ارزش برند را بدانند و برای حفظ آن همت داشته باشند.

وی با بیان اینکه آموزش برندسازی باید در دستور کار قرار گیرد، ادامه‌داد: این امر باید در سطح دانشگاهی دنبال و در این زمین فرهنگ‌سازی شود.

وزیر اسبق وزارت صمت اضافه‌کرد: اتاق بازرگانی باید موضوع برندسازی را جدی بگیرد، این امر ساده ای نیست بلکه نیاز به فکر دارد.

وی تاکید کرد: باید برای ایجاد برندینگ برنامه ریزی کنیم، بحث برندینگ به قدری مهم است که در کشورهای خارجی مشاوره های حقوقی در بحث برندینگ خدمات ارائه می کند.

نعمت‌زاده خاطرنشان کرد: برندسازی فقط در حوزه تبلیغات و بازارسازی نیست، بلکه یک فرایند پیچیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha