به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «صمد حسنزاده» امروز (دوشنبه) در نخستین نشست هم اندیشی برندهای برتر تجاری اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: اتاق ایران به دنبال شناسایی و معرفی برندهاست و در همین زمینه شورای مشورتی در حوزه برند تشکیل می شود.
وی افزود: برند، سرمایه ملی است که برای آن سرمایه گذاری می شود و کار کوچکی نیست.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به امکانات برندسازی در کشور، گفت: در همه مسائل کشور با حمایت های منطقی و اجرای مقررات کشور، بزرگترین مشکلات را می توان حل کرد.
وی بیانداشت: با اینکه ایران سهم کمی از وسعت جهان را دارد، اما امکانات زیرساختی و معدنی ۱۵ درصد کل دنیا در اختیار ماست و امکانات بسیار زیادی داریم.
حسنزاده با بیان اینکه همه فعالان اقتصادی و مسئولان باید به ارتقای اقتصاد و ظرفیت های برندها توجه داشته باشند، گفت: با برندسازی میتوان در عرصه جهانی تاثیرگذار بود.
وی خاطرنشان کرد: برندها در عرصه جهانی بسیار مهم هستندریال به گونه ای که چهار برند خارجی برای کره جنوبی سرمایه ملی و جهانی آفریده است. روزی بود که ایران کالاهای کرهای را با اکراه می خرید اما امروز به خاطر کیفیت و برندها از این کالاها خریداری می کنند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ابراز امیدواری کرد تا دولت بهمنظور توسعه صادرات و تجارت ایران با دیگر کشورها اقدام به برنامه ریزی و حل مشکلات کند.
وی تصریحکرد: امروز تجار برای انتقال پول و تبادلات مالی ۲۰ درصد بالاتر از سایر کشورها هزینه کرده فعالان اقتصادی در این شرایط سخت اقدام به تولید و صادرات می کنند.
برندسازی باید قانونمند شود
وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت در ادامه این نشست گفت: برندسازی باید قانونمند شود و در قالب لایحه در هیات دولت و مجلس مورد تصویب قرار گیرد.
«محمد رضا نعمت زاده» افزود: واحد تولیدی باید برای برندسازی و کیفیت تلاش کند، برند سازی هزینه و فکر نیاز دارد، خود واحدها باید ارزش برند را بدانند و برای حفظ آن همت داشته باشند.
وی با بیان اینکه آموزش برندسازی باید در دستور کار قرار گیرد، ادامهداد: این امر باید در سطح دانشگاهی دنبال و در این زمین فرهنگسازی شود.
وزیر اسبق وزارت صمت اضافهکرد: اتاق بازرگانی باید موضوع برندسازی را جدی بگیرد، این امر ساده ای نیست بلکه نیاز به فکر دارد.
وی تاکید کرد: باید برای ایجاد برندینگ برنامه ریزی کنیم، بحث برندینگ به قدری مهم است که در کشورهای خارجی مشاوره های حقوقی در بحث برندینگ خدمات ارائه می کند.
نعمتزاده خاطرنشان کرد: برندسازی فقط در حوزه تبلیغات و بازارسازی نیست، بلکه یک فرایند پیچیده است.
نظر شما