نماینده مجلس: سفر عراقچی به بیروت بیانگر سیاست هوشمندانه ایران در حمایت از جبهه مقاومت بود

شهرکرد – ایرنا – نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: سفر جمعه گذشته سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به بیروت در دل تنش‌ها و آشوب‌های منطقه‌ای که از سوی رژیم صهیونیستی شکل گرفته است، بیانگر سیاست هوشمندانه و دقیق ایران در حمایت از جبهه مقاومت بود.

احمد راستینه هفشجانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حضور وزیر امور خارجه کشورمان در بیروت و دمشق بیانگر اقتدار جمهوری اسلامی و نشانه شجاعت سیاسی و سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از جبهه مقاومت بود.

وی اظهار داشت: این اقدام عراقچی علاوه بر ایجاد امیدآفرینی در میان گروه‌های مقاومت، حزب‌الله لبنان و کشورهای دوست در منطقه؛ پیام روشنی از سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران به جهان مخابره کرد و سیاست توسعه روابط با کشورهای همسایه را یک‌بار دیگر به عنوان اولویت‌های سیاست خارجی مورد توجه قرار داد.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان، بن و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: همزمانی سفر عراقچی به بیروت و اقامه نماز جمعه نصر توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی یک راهبرد هوشمندانه در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و بیانگر همبستگی ملی بود.

وی اضافه کرد: سفر وزیر امور خارجه ایران به بیروت پویایی سیاست خارجی ایران، اقتدار، همبستگی ملی و سیاست خارجی هوشمندانه ایران که متکی بر واقعیت‌های میدان و حمایت‌های مردمی است را به خوبی نشان داد.

راستینه هفشجانی ادامه داد: به نظر می رسد ادامه این سیاست از سوی جمهوری اسلامی گام موثر و موفقی در پیشبرد سیاست‌های افزایش تعاملات با کشورهای همسایه را رقم می‌زند.

به گفته راستینه هفشجانی، سفر مهم و موثر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در این شرایط حساس به بیروت بیانگر این است که سید عباس عراقچی با کوله باری از تجربه متوجه این مساله مهم شده که هزینه مقاومت از سازش بسیار کمتر است.

وی همچنین با اشاره به سفر رییس‌جمهور به قطر نیز گفت: سفر مسعود پزشکیان رییس جمهوری اسلامی ایران به قطر بیانگر ادامه سیاست منطقه‌گرایی و حمایت این کشور از تعمیق روابط با همسایگان است.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر اضافه کرد: با توجه به اهمیت همسایگان جمهوری اسلامی، گسترش و تعمیق روابط و همچنین انجام مذاکرات و گفت و گو در عالی‌ترین سطح با این کشورها به عنوان یک ضرورت شناخته می‌شود.

وی اظهار داشت: حضور رییس جمهوری اسلامی ایران در کشور قطر برای تقویت مناسبات منطقه‌ای و تعمیق روابط همسایگی بسیار حایز اهمیت است.

راستینه هفشجانی گفت: همزمانی سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به قطر ، با جنایات‌های رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان و توهم این رژیم در خصوص پاسخ به جمهوری اسلامی نشان داد کشور قدرتمند ایران فراتر از تهدیدهای منطقه‌ای با تکیه بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های درونی و توجه به کشورهای همسایه سیاست‌های خود را پایه‌ریزی می‌کند.

وی ادامه داد: گسترش روابط با کشورهای همسایه و تلاش برای انتقال پیام ملت‌ها گام مهمی است که در سفر رییس‌جمهوری اسلامی ایران در این مقطع زمانی برداشته شد.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: تاکید بر حمایت از ایستادگی و مقاومت حزب‌الله لبنان و مبارزان فلسطینی، گفت و گو با کشورهای همسایه برای تبیین چهره زشت رژیم کودک‌کش اسرائیل و جنایت بشری این رژیم، از نکات برجسته سفر رییس‌جمهوری اسلامی ایران به قطر است.

راستینه هفشجانی یادآور شد: همچنین حرکت به سمت حل مشکلات اقتصادی، کمک به توسعه روابط تجاری، گفت وگو با کشورهای همسایه و امضای سند همکاری میان کشورها از دیگر رویکردهای سفر مسعود پزشکیان رییس جمهوری اسلامی ایران به کشور قطر است.

به گزارش ایرنا، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران روز جمعه ۱۳ مهرماه به بیروت سفر کرد و بسیاری از رسانه‌ها و تحلیل گران را با شگفتی مواجه کرد.

همچنین دکتر پزشکیان ظهر چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ به منظور انجام سفری دو روزه و با دعوت رسمی امیر قطر عازم این کشور شد. رئیس‌جمهور در بدو ورود به دوحه مورد استقبال مقامات قطری قرار گرفت و پس از آن مراسم استقبال رسمی از رئیس‌جمهور با حضور «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر برگزار شد.

مقامات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران و قطر ۶ سند و یادداشت تفاهم همکاری در بخش‌های مختلف اقتصادی و تجاری، فرهنگی، آموزشی و ورزشی به امضا رساندند.

پزشکیان در روز دوم این سفر نیز در نوزدهمین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD) حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

برگزاری دیدارهای دوجانبه با سران کشورهای شرکت کننده در اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا از جمله نخست وزیر تایلند و وزیر امور خارجه عربستان سعودی از دیگر برنامه‌های دکتر پزشکیان در این سفر ۲ روزه بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha