۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۴۴
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85620545
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صحت عملکرد چهار هزار و ۱۲۰ دستگاه کنتور برق در زنجان آزمایش شد

زنجان - ایرنا - مدیر دفتر هوشمندسازی و کنترل لوازم اندازه‌گیری حوزه معاونت خدمات مشترکین شرکت توزیع برق زنجان گفت: صحت عملکرد چهار هزار و ۱۲۰ دستگاه کنتور برق در نیمه نخست امسال در آزمایشگاه کنتور این شرکت انجام شد که این میزان ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه گذشته افزایش یافته است.

مهدی شهری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:از این تعداد، ۲ هزار و ۵۸۰ دستگاه کنتور غیر قابل استفاده تشخیص داده و اسقاط شد و از ورود مجدد آنها به شبکه جلوگیری به عمل آمد.

شهری گفت:‌ همچنین یک هزار و ۳۲۹ دستگاه کنتور پس از آزمایش نرم افزاری و سخت افزاری سالم تشخیص داده شد تا مجددا مورد استفاده قرار گیرد.

این مسوول گفت: ۲۱۱ دستگاه کنتور با توجه به داشتن شرایط دوره ضمانت از سایر کنتورها تفکیک و جهت تعمیر و یا جایگزینی با کنتور جدید به شرکت سازنده ارسال شد.

شهری یادآور شد: مشترکان برق استان زنجان می توانند در صورت اعتراض به کارکرد کنتور، درخواست آزمایش کنتور را به شکل غیرحضوری از طریق سامانه ۱۵۲۱ ارایه دهند.

این مسوول بیان اینکه عملکرد صحیح کنتورهای مشترکان، یک راهکار و اولویت بالا در کاهش تلفات برق در شرکت‌های توزیع است، افزود: هر ساله هزاران کنتور به دلایل مختلف از جمله افزایش و کاهش آمپراژ، تعویض کنتور معیوب و هوشمندسازی از شبکه برکنار و به آزمایشگاه لوازم اندازه‌گیری تحویل می شود .

وی اضافه کرد: این آزمایشگاه مرجع تصمیم گیری در خصوص صحت اندازه‌گیری و سلامت کنتور از لحاظ استفاده مجدد یا اسقاط و یا ارسال به ضمانت و تعمیر است.

شهری افزود: کنتورها در آزمایشگاه ابتدا از نظر سخت افزاری کنترل و سپس با استفاده از میز تست آزمایشگاهی، نرم افزار و درصد خطای آن آزمایش می شود.

این مسوول گفت: در صورتی که خطا در محدوده استاندارد باشد، کنتور سالم تشخیص داده می شود و به چرخه استفاده مجدد باز می گردد در غیر این صورت به کارخانه سازنده ارسال یا در آزمایشگاه بازسازی می‌شود.

هم اکنون تعداد مشترکان برق در استان زنجان از نیم میلیون مشترک عبور کرده که از این تعداد چهار هزار و ۳۹۲ مشترک مربوط به بخش صنعت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha