فراهم کردن زیرساخت‌های فرهنگی، هنری در شهرها مدنظر مسئولان باشد

یزد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: فراهم کردن زیرساخت‌های حوزه فرهنگ و هنر باید به طور ویژه مدنظر مسئولان در شهرها باشد که در تخصیص اعتبارات موثر است.

به گزارش ایرنا، " احسان عابدی " روز دوشنبه در دیدار با فرماندار اردکان با بیان اینکه در حوزه آموزش بخش فرهنگ و هنر استان فعالیت‌های قابل توجهی صورت گرفته است افزود: ظرفیت اردکان در رشته‌های تجسمی و تئاتر ممتاز است و با توجه به تجربه به دست آمده در برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان این شهرستان می‌تواند میزبان خوبی برای تقویت فعالیت این رشته‌ها و معرفی هرچه بیشتر و بهتر موقعیت‌های فرهنگی، هنری و جاذبه‌های گردشگری باشد.

وی ضمن قدردانی از حمایت های فرماندار اردکان از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب فرهنگ و هنر به لزوم راه اندازی سینما تاکید کرد و گفت: یکی از مطالبات به حق مردم، سینما است و پیگیری های مکرر ما در شهرستان هنوز به نتیجه نرسیده و لازم است مسئولان در این خصوص به جمع بندی واحدی برسند.

همچنین فرماندار اردکان گفت: ظرفیت های فرهنگی و هنری شهرستان شناسایی شده و با حمایت و نگاه ویژه مسئولان در راستای ارتقاء فعالیت های آنها اقدام خواهد شد .

" حسین سبزواری " افزود: اگر بدهی جشنواره بین المللی تئاتر کودک سال گذشته پرداخت شود می‌توان این جشنواره را در اردکان برگزار کرد .

وی با اشاره به آماده بودن زیرساخت ها و تجربیات هنرمندان از تلاش همکاران و مسئولان شهرستان برای برگزاری جشنواره قدردانی کرد.

فرماندار افزود: اردکان نیاز به برگزاری جشنواره ثابت بین المللی و ملی دارد و شرایط برای برگزاری چنین رویدادی فراهم است.

سبزواری با اشاره به وجود سینما در اردکان، پیگیری ساخت و تکمیل آن را ضروری دانست و گفت: این اقدام با استقبال مردم مواجه خواهد شد.

مرکز شهرستان اردکان در ۶۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha