نخستین همایش ملی صلح و ورزش برگزار شد/ تقدیر از رفتار پهلوانانه میرزازاده در المپیک

تهران- ایرنا- به همت کمیته ملی المپیک نخستین همایش ملی صلح و ورزش برگزار و بر نقش ورزش در صلح تاکید شد.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا، نخستین همایش ملی صلح و ورزش با حضور مسئولان کمیته ملی المپیک، جمعی از روسای فدراسیون‌ها، شرکت کنندگان همایش و برگزیدگان در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

این همایش از سوی کمیسیون صلح و ورزش کمیته ملی المپیک با فراخوان عمومی در چهار بخش همایش علمی با عنوان صلح و ورزش، جشنواره مطبوعات با عنوان قلم، صلح و ورزش، جشنواره تولید محتوا با عنوان صلح و ورزش و جایزه ملی صلح و ورزش، از صبح امروز در سالن استاد فارسی آغاز و تا عصر ادامه داشت که در خاتمه با حضور مسئولان از برگزیدگان این همایش با اهدا لوح و نشان صلح تقدیر به عمل آمد.

در مراسم اختتامیه همایش، مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک، اظهار داشت: نظر به جایگاه و ظرفیت ورزش در تاریخ تنش‌ها و منازعات در یک سو و گسترش صلح و دوستی از سویی دیگر، کمیسیون صلح و ورزش در زمره یکی از کمیسیون‌های کمیته ملی المپیک با تکیه با روح و آموزه‌های المپیک با هدف توسعه گفتمان جامعه، صلح، عدالت و ارتقای روابط بین‌الملل جهت نقش دیپلماسی عمومی و تعامل با دیگر کشورهای جهان با اشاعه ارزش‌ها و باورهای فرهنگ ایرانی اسلامی از طریق قدرت ورزش فعالیت می‌کند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در ادامه از ورزش به عنوان ابزاری کم‌هزینه برای صلح یاد کرد و اظهار داشت:در سال ۲۰۰۰ در نیویورک، ۱۸۹ کشور دنیا در کنار هم قرار گرفتند و ۷ هدف اصلی را برای هزاره سوم پیش‌بینی کردند. از این ۷ هدف دو هدف مرتبط با صلح بود، اولی برابری و عدالت جنسیتی و حمایت از زنان و دومی ارتقای دوستی جهانی برای توسعه و پیشرفت و نشر ورزش با هدف صلح جهانی است.

وی در ادامه گفت: میدان ورزش بستر صلح است و یکی از ویژگی‌های ورزش، بازتاب پیام صلح و دوستی است. ورزش به عنوان عنصری مهم در زندگی بشر و همچنین در نزدیک شدن اقوام و گروه‌های مختلف در جامعه نقشی موثر دارد.

در پایان این همایش از برگزیدگان با اهدای هدایایی تقدیر شد و و با اهدای جایزه ملی صلح و ورزش به امیر میرزازاده، دارنده مدال برنز کشتی فرنگی المپیک پاریس، بابت رفتار پهلوانه در مقابل حریف خود در دیدار رده‌بندی تجلیل به عمل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha