نماینده مجلس: رفع موانع حوزه معدن گره‌گشای چالش‌های اقتصادی کشور است

اراک - ایرنا - نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: تسهیل و رفع موانع حوزه معدن گره‌گشای بخش زیادی از چالش‌های اقتصادی کشور است.

به گزارش ایرنا، محمد جلالی روز سه‌شنبه در آیین افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی نیمور محلات، افزود: معادن از تاثیرگذارترین بخش‌ها برای رونق اقتصادی کشور هستند و در این راستا مجلس و دولت نباید از هیچ حمایتی دریغ کنند.

وی اظهار کرد: ۲ شهر محلات و دلیجان به لحاظ جغرافیایی کوچک و کم‌جمعیت هستند اما در اقتصاد استان مرکزی و کشور بسیار نقش آفرینی می‌کنند.

وی گفت: محلات در بخش تولید سنگ و دلیجان در پلی‌متال و سنگ‌های ساختمانی زبانزد است که حکایت از ظرفیت بالای این ۲ شهرستان دارد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای توسعه مجموعه نمایشگاه بین‌المللی نیم‌ور محلات که هرساله پذیرای تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان تولیدات سنگ است، حمایت‌های بیشتری باید از سوی استان صورت گیرد.

جلالی اظهار کرد: براساس شواهد، فعالان معدن استان مرکزی هم‌راستا با پویایی و فعالیت معدنی خود، عمل به تعهدات اجتماعی و به ویژه حفظ محیط زیست را در اولویت خود قرار داده‌اند.

وی افزود: علاوه بر این؛ مطابق آمار در ۶ ماهه نخست سال‌جاری، ۹ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی از سوی معادن پرداخت شده که ۳۵۰ میلیارد ریال آن متعلق به شهرستان محلات است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در خانه ملت ادامه داد: سال گذشته نیز ۲ شهرستان محلات و دلیجان با اختلاف زیاد از دیگر شهرهای استان در بخش حقوق دولتی، پرداختی داشتند.

جلالی تاکید کرد: باید همه تلاش‌ها به مار گرفته شود تا مسیر فعالیت معدن کاران هموارتر از گذشته شود.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایرن تا ۲۰ مهرماه جاری در محل نمایشگاه سنگ نیم‌ور محلات جریان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha