علوم و تحقیقات میزبان «صدرا» شد/ تلاش برای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه

تهران- ایرنا- دومین رویداد صدرا (صنعت، دانشگاه و راه‌ اشتغال) ۱۶ تا ۱۸ مهر با حضور بیش از ۱۰۰ شرکت از صاحبان صنایع و متخصصان در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد در حال برگزاری است.

به گزارش گروه علمی ایرنا از واحد علوم و تحقیقات، رویداد صدرا به همت معاونت آموزشی و مهارتی واحد علوم و تحقیقات و با هدف ارتباط موثر میان دانشگاه، صنعت و پاسخ به مسائل روز کشور، در محورهای ایجاد اشتغال همزمان تحصیل، معرفی شرکت های فعال در حوزه صنایع و شناسایی فرصت های شغلی فعالیت می‌کند.

جشنواره ایده صدرا نیز میزبان ایده های نو و خلاقانه در واحد علوم و تحقیقات است. این نمایشگاه زمینه مناسبی برای گسترش همکاری در حوزه‌های تحقیق، توسعه، سرمایه‌گذاری و خدمات تخصصی بین دانشگاه و صنعت است. حضور کارفرمایان و صاحبان کسب و کار در این نمایشگاه، فرصت خوبی است تا از نزدیک با دانشجویان ارتباط داشته باشند و از نیروی انسانی مورد نیاز با نگاه تخصصی برای تقویت و پیشرفت کسب و کار، برخوردار شوند.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات در دومین رویداد صدرا گفت: ارتباط صحیح و موثر دانشگاه، صنعت و جامعه می‌تواند موجب ارتقای سطح نوآوری و انتقال دانش و تکنولوژی شود؛ در این صورت است که می توان شاهد رشد و توسعه پایدار در حوزه‌های علوم و فناوری‌های نو و رونق اشتغال در کشور باشیم.

جمشید صباغ‌زاده با بیان اینکه کارآمدی کشورهای توسعه یافته، ناشی از تولید دانش و ثروت است، افزود: در رویداد صدرا در حقیقت یک ارتباط سه جانبه بین دانشجویان، اعضای هیات علمی و صاحبان صنایع برقرار می‌شود و این امکان را برای دانشجویان فراهم می‌کند تا از نزدیک با صنایع و مشاغل آشنا شوند و با درک بهتری به انتخاب شغل آینده خود بپردازند.

علوم و تحقیقات میزبان «صدرا» شد/ تلاش برای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه

تاکید بر ضرورت اجرای سند تحول دانشگاه آزاد

وی تصریح کرد: در رویدادهایی مانند صدرا، فرصتی به دانشگاهیان داده می‌شود تا با شناخت صنعت، با مسائل و مشکلات آنها آشنا شده و تحقیقات خود را به سمت رفع آن مشکلات سوق دهند. صاحبان صنایع و مشاغل نیز می‌توانند در این ارتباط از مشاوره محققان بهره برده و نواقص‌ و مشکلات خود را با روش‌های علمی شناسایی کنند.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات، ادامه داد: باید برای هماهنگی بیشتر دانشگاه‌ها با صنایع و شکل‌گیری ارتباط منسجم بین این دو بخش تلاش کرد. علاوه بر تعامل آموزش و پژوهش در بخش‌های مختلف کشور، باید بر غنای فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد با تاکید بر رویکرد حل مساله و حمایت از فناوری‌های نو پرداخته شود.

وی ضمن اشاره به سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی بر ضرورت اجرای این سند تاکید کرد و افزود: واحد علوم و تحقیقات در سال‌های اخیر اقدامات موثر و جدی برای قرار گرفتن در زمره دانشگاه‌های کارآفرین و مهارت‌آموز صورت داده است تا دانشجویان با تمرکز بر تحقیق و توسعه علوم کاربردی به دنیای کسب ‌وکار سوق داده شوند. برگزاری رویدادهایی مانند صدرا و توسعه مرکز رشد و فناوری و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در واحد از نمونه‌های این اقدامات بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha