صدور ۵۵۰ سند مالکیت برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی خوزستان

اهواز- ایرنا - مدیر عامل شرکت شهرک‌‍های صنعتی خوزستان گفت: ۵۵۰ فقره سند مالکیت تک برگ به مساحت ۳۲۰ هکتار برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان طی سال گذشته صادر شد که تاثیر بسزایی بر رشد تولید داشته است.

به گزارش ایرنا، علی مهدی‌پور سه شنبه در نشستی با موضوع تسریع در صدور، تفکیک و انتقال اسناد شهرک‌های صنعتی استان در محل دادگستری خوزستان بیان کرد: دریافت اسناد مالکیت شهرک‌های صنعتی از مطالبات اصلی صنعتگران است و طی ۲ سال اخیر اتفاقات خوبی در ارتباط با صدور اسناد مالکیت واحدهای صنعتی استان رخ داده است.

مهدی‌پور اظهار کرد: برخی از شهرک‌های صنعتی استان بیش از ۱۵ سال فاقد سند مالکیت بودند که با کمک دستگاه‌های مربوطه و دادگستری خوزستان، اسناد فاز اول شهرک صنعتی شوشتر ۲ به مساحت ۱۲۰ هکتار بعد از ۱۷ سال و ناحیه صنعتی شهدای آبادان به مساحت ۲۲ هکتار بعد از ۱۸ سال، طی ۲ سال گذشته صادر شد.

وی با بیان اینکه صدور اسناد مالکیت صنایع و واحدهای تولیدی باعث ترغیب سرمایه گذار و صنعتگر به منظور ماندگاری و فعالیت در استان می‌شود، ادامه داد: همچنین اسناد مالکیت ۲۰ هکتاری شرکت فولاد آتیه خلیج فارس با اشتغال بیش از ۵۰۰ نفر از مشکلات اساسی این شرکت، با تلاش مضاعف صادر شد.

مهدی‌پور اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای طی سال جاری بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و سازمان ثبت اسناد کشور منعقد شد که تاثیر بسزایی در ایجاد فضای مناسب کسب و کار و رونق تولید داشت.

وی تاکید کرد: ایجاد فضای مناسب کسب و کار، همت همه دستگاه‌ها را می‌طلبد و یکی از کارهای بسیار با اهمیت در این راستا صدور، تفکیک و انتقال اسناد شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در ادامه به مشکل مالکیت شهرک صنعتی شماره پنج اهواز اشاره کرد و گفت: بیش از ۶۰ درصد اراضی این شهرک صنعتی که معادل ۵۲۴ هکتار است به متقاضیان صنعتی واگذار شده ولی هنوز اسناد مالکیت آن را دریافت نکرده‌اند.

در ادامه این نشست رییس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: برای واحدهای تولیدی و صنعتی باید شرایطی فراهم شود تا با اسناد و مدارک ملکی خود بتوانند بیشترین بهره را در راستای توسعه واحد کسب و کار خود کسب کنند.

علی دهقانی افزود: پیگیری لازم برای صدور اسناد شهرک‌های صنعتی چهار و پنج اهواز و اراضی دارای مشکل مالکیت انجام خواهد شد که با توجه به شعار سال و تاکید مقام معظم رهبری بر حمایت از تولید، گام مثبتی در مسیر توسعه فضای کسب و کار است.

به گزارش ایرنا، ۷۳ شهرک و ناحیه صنعتی در خوزستان وجود دارد اما طبق گفته مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان برخی شهرستان‌ها با مشکل کمبود زمین برای واگذاری به سرمایه گذار روبرو هستند.

در دومین سفر استانی شهید آیت الله رییسی به خوزستان احداث هفت شهرک جدید صنعتی در استان تصویب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha