۱۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۵۱
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85622849
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صدور بیش از پنج هزار فقره سند تک‌برگ برای اراضی دولتی خوزستان

اهواز - ایرنا - معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: در راستای اجرای قانون حدنگاری، طی ۶ ماهه نخست امسال بیش از پنج هزار فقره سند مالکیت تک برگ برای اراضی دولتی خوزستان صادر شده است.

مرتضی میثاقی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به لزوم اجرای قوانین مربوط به حوزه املاک و زمین بیان کرد: این اسناد بر اساس ماده ۹ قانون جامع حدنگار و در راستای انعقاد تفاهم‌نامه بین سازمان اسناد و املاک و نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن، به نام دولت صادر شده است.

وی افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، بروزرسانی اطلاعات نقشه‌ها و کاهش اختلافات حقوقی مردم را از جمله اهداف مهم قانون جامع حدنگار عنوان کرد.

میثاقی ادامه داد: در راستای انجام عملیات ثبتی و اخذ سند، ۱۰ هزار و ۵۰۰ فقره سند با اولویت سایت‌های جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن در قالب ۹ قرارداد منعقد شده است.

وی تصریح کرد: در اجرای این قانون، دریافت اسناد دیگری هم در دستور کار بوده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان آبان ماه سال جاری نیز اسناد مذکور صادر و تحویل اداره کل راه شهرسازی شود.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: اخذ اسناد تک‌برگی باعث شفافیت در امور ثبتی شده همچنین پیشگیری از جعل اسناد مالکیت و ارائه خدمات بهینه و باکیفیت به شهروندان را به دنبال دارد.

بر اساس این گزارش، اجرای قانون جامع حدنگار، گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری به شمار می‌رود و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی را آسان می‌کند.

خوزستان یکی از پرجمعیت‌ترین استان‌های کشور به شمار می‌رود و کلانشهر اهواز بزرگترین شهر جنوبی کشور محسوب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha