پُست؛ زیرساخت توسعه کسب‌وکارها و موتور محرک اقتصاد دیجیتال

تهران- ایرنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروزه پست در جایگاه یک توانمندساز و زیرساخت اساسی در شکل‌گیری و توسعه کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، به عنوان موتور محرک اقتصاد دیجیتال و نمادی از پیشرفت در کشورهای توسعه‌یافته و درحال‌توسعه شناخته می‌شود.

به گزارش ایرنا از شرکت ملی پست، «سید ستار هاشمی» با تبریک فرا رسیدن ۱۷ مهر، روز جهانی پست افزود: در طول تاریخ، پست ابزار ارتباطی کارآمد بین اقوام و ملل بوده و در انتقال فرهنگ دانش و اخبار نقش بی‌بدیل و بسزایی ایفا کرده است.

وی ادامه‌داد: در عصر حاضر نیز با تغییر سبک زندگی مردم و با وجود پیشرفت‌های شگرف فناوری اطلاعات و ارتباطات که بر همه ابعاد زندگی سایه افکنده است، نقش پست به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین و پایدارترین ابزارهای ارتباطات فیزیکی بیش‌ازپیش نمایان و پابرجاست و این صنعت با تطبیق خدمات و سرویس‌های خود با نیازهای روزافزون و متنوع جامعه و استفاده از فناوری‌های نوین، به یکی از ارکان اساسی و محورهای توسعه اقتصاد دیجیتال مبدل شده است.

هاشمی اضافه‌کرد: پست به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین و مردمی‌ترین نهادهای ارتباطی، عاملی زیربنایی در زندگی اجتماعی و اقتصادی بشر بوده و با انطباق‌پذیری بالا متاثر از تغییرات خواست و نیاز جامعه همواره نقشی محوری و تأثیرگذار در توسعه و پیشرفت جوامع ایفا کرده است.

وی بیان‌داشت: باتوجه‌به اهمیت روزافزون خدمات پستی در عصر حاضر، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌عنوان متولی راهبری و توسعه‌ بخش و صنعت پست کشور، توسعه زیرساخت‌های پستی طراحی و ارائه خدمات نوین و ارتقای کیفیت خدمات را به‌عنوان یکی از برنامه‌های با اولویت خود در دولت وفاق ملی پیگیری می‌کنیم.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: ما بر آنیم با تدوین و اجرای برنامه‌های راهبردی توسعه خدمات پستی، افزایش رفاه و روحیه امیدواری در کارکنان، حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، ساماندهی و توسعه همکاری‌های متقابل فعالان این حوزه و تقویت همکاری‌های بین‌المللی، به توسعه پایدار اقتصادی کشور، کاهش تاثیرات زیست محیطی و افزایش رفاه مردم کمک کنیم. همچنین با گسترش خدمات پستی پایدار در نقاط روستایی و غیربرخوردار علاوه بر تسهیل ارتباطات زمینه را برای توسعه کسب‌وکارهای محلی و ایجاد اشتغال مولد فراهم آوریم.

وی خاطرنشان‌کرد: بررسی ظرفیت‌های بخش پست با اطمینان نشان می‌دهد که آینده صنعت پست کشور بسیار روشن و روبه‌توسعه است. ازاین‌رو با اتکا به توانمندی‌های داخلی و بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور در استفاده از فناوری‌های نوین می‌توانیم خدمات پستی کشور را به سطح استانداردهای جهانی ارتقا داده و رضایت‌مندی ذی‌نفعان را حاصل کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha