کمک ۲۵ میلیارد ریالی به خانواده‌های دارای فرزند چندقلو در خراسان‌ جنوبی

بیرجند - ایرنا - معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌ جنوبی از ارائه خدمات حمایتی به خانواده‌های دارای فرزند چندقلو (سه نوزاد و بیشتر) به مبلغ ۲۵ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط‌ عمومی کمیته امداد خراسان جنوبی، سید رضا حسینی روز سه شنبه اظهار کرد: حمایت از خانواده‌های چند قلو یکی از اقدامات کمیته امداد بوده و بر اساس تفاهم نامه‌ای که بین کمیته امداد و بنیاد مستضعفان به امضا رسیده است، این نهاد خدمات متنوعی را به آنها ارائه می‌دهد.

وی افزود: این حمایت می‌تواند کمکی در راستای مشوق‌های جمعیتی به خانواده‌ها تلقی شود لذا با توجه به سیاست‌های جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری و در راستای ترغیب خانواده‌ها به فرزندآوری که هدف رسیدن به نرخ باروری مناسب و جمعیت مطلوب است، رسیدگی به امور این خانواده‌ها و ارائه خدمات به آنها در دستور کار قرار گرفته است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره خراسان جنوبی به جامعه هدف و مشمولان این طرح اشاره کرد و گفت: خانواده‌های پر نوزاد متقاضی مساعدت که از امکانات دولتی یا عمومی غیر دولتی استفاده نکرده و دارای تعداد نوزادان متولد شده همزمان در آن خانواده سه قلو و بیشتر باشند، مشمول این طرح هستند.

وی ادامه داد: ارائه خدمات به این خانواده‌ها در مواردی نظیر کمک هزینه تامین مسکن، کمک هزینه معیشت و درمان به صورت بلاعوض، تسهیلات اشتغال‌زایی و وام مسکن و نیز خدمات حمایتی است که ارائه آن پس از تایید میزان و نوع نیازهایشان توسط کارشناسان کمیته امداد خواهد بود.

حسینی گفت: از آغاز این طرح تاکنون به ۲۱ خانوار دارای فرزند سه قلو در زمینه کمک هزینه خرید مسکن مبلغ ۹ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض پرداخت شده همچنین کمک معیشت بلاعوض به مبلغ سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از دیگر خدمات ارائه شده به مشمولان طرح در استان بوده است.

وی از پرداخت وام خرید مسکن به مبلغ ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به مشمولان طرح پشتیبانی و حمایت از خانواده‌های چندقلو خبر داد و افزود: همچنین کمک به تامین پوشاک، شیر خشک و سبد غذایی به مبلغ چهار میلیارد و ۱۸۳ میلیون ریال کمک بلاعوض از سوی کمیته امداد استان خراسان جنوبی به خانواده‌های مشمول صورت گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha