شناساندن فرهنگ ایران در جهان، مهمترین وظیفه کمیسیون ملی یونسکو است

تهران- ایرنا- مشاور وزیر علوم و مدیرکل حوزه وزارتی و روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تلاش برای شناساندن فرهنگ و هویت ملی در سطح بین‌الملل از مهمترین وظایف کمیسیون ملی یونسکو در ایران است.

به گزارش گروه علمی ایرنا از کمیسیون ملی یونسکو در ایران، مراسم تکریم و معارفه دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران، با حضور احمدرضا خضری، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی و روابط عمومی وزارت علوم در دفتر دبیرکل کمیسیون ملی برگزار شد.

خضری ضمن قدردانی از تلاش‌های علی اکبر متکان دبیر کل پیشین کمسیون ملی یونسکو در دوران تصدی این مسئولیت تأکید کرد: در ادوار گذشته کمیسیون شاهد حضور افراد مؤثری بوده است که در اعتلای علمی و فرهنگی کشور گام‌های بلندی برداشتند.

مشاور وزیر علوم با برشمردن شرایط حساس کنونی در منطقه ابراز امیدواری کرد یونسکو با همراهی اساتید و اعضای خود بتواند در جهت نهادینه کردن فرهنگ صلح، قدم‌های بلندی دارد.

این استاد دانشگاه تهران در ادامه با معرفی حسن فرطوسی‌زاده به عنوان دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو، ایران اظهار داشت: امید است با توجه به شایستگی‌های‌ او تقویت ارتباط بین پژوهشگران و سیاست‌گذاران در عرصه‌های بین‌المللی به درستی انجام شده و یونسکو در انجام رسالت خویش که ایجاد صلح از طریق همکاری‌های بین‌المللی در حوزه‌های آموزش علوم، فرهنگ و ارتباطات است بیش از گذشته موفق باشد.

در این مراسم متکان با ارائه گزارشی از عملکرد دو ساله خود انتصاب فرطوسی‌زاده را تبریک گفت.

فرطوسی‌زاده نیز اظهار امیدواری کرد: با همراهی همکاران کمیسیون ملی بتواند در تحقق صلح پایدار و معرفی فرهنگ غنی و ارزشمند جمهوری اسلامی ایران گام‌های تازه‌ای بردارد.

حسن فرطوسی‌زاده دارای دکتری حقوق بین‌الملل از دانشگاه ژنو سوئیس و مسلط به زبان‌های عربی، انگلیسی و فرانسه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha