وضعیت مشقت‌بار اسیران دربند رژیم صهیونیستی؛ از شکنجه بی سابقه تا اهانت و اهمال پزشکی

تهران- ایرنا- وکیل فلسطینی از اوضاع مشقت بار اسیران دربند رژیم صهیونیستی و ظلم و ستمی پرده برداشت که به آنها روا داشته می شود.

به گزارش امروز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شهاب، «خالد زبارقه» وکیل فلسطینی از اوضاع خطرناک اسیران در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی خبر داد.

این وکیل فلسطینی بیان کرد: اسیران در زندان‌های اشغالگران اوضاع خطرناکی دارند و در معرض انوع شکنجه های برنامه ریزی شده قرار دارند.

وی افزود: شکنجه برنامه ریزی شده علیه اسیران ناقض ساده‌ترین حقوق بشر و حتی قانون اسرائیلی هاست.

این وکیل فلسطینی تاکید کرد: اسیران در معرض گرسنگی، محدودیت، بیماری های گوارشی، نبود مواد شتشو و نظافت شخصی، اهمال پزشکی، شکنجه جسمی و روانی بی سابقه قرار دارند.

وی همچنین به شلوغ بودن سلول های اسیران و فحاشی، اهانتی که علیه اسیران فلسطینی روا داشته می شود نیز اشاره کرد و آن را مایه ننگ بشریت دانست.

زبارقه تاکید کرد: اسیران فلسطینی در معرض این اقدامات قرار دارند و بر این ظلم صبر می‌کنند به امید اینکه گشایشی به اذن خداوند متعال حاصل شود.

این درحالی است چند روز قبل، دو آزاده فلسطینی از اردوگاه «الفوار» در الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری درگفت و گو با العالم روایت اسارت، شکنجه و رفتارهای وحشیانه و غیر انسانی نیروهای رژیم صهیونیستی را بازگو کردند.

«ابو هشهش» یکی از آزادگان فلسطینی ساکن اردوگاه الفوار در کرانه باختری فلسطین گفت: مرا با قنداق تفنگ و باتوم زدند، سرم را داخل توالت کردند، برادرانم، خواهرانم، پدرم و مادرم را نیز بازداشت کرده و کتک زدند، انگشتشان را داخل چشمم کردند تا از من اعتراف بگیرند که کجا اسلحه پنهان کرده ام در حالی که گفتم من اصلا اسلحه ای ندارم.

این دو آزاده فلسطینی روایت دهشتناکی از دستگیری وحشیانه خود باز گو کردند. آنها خاطرنشان کردند هدف از عملیات مداوم اشغالگران علیه اردوگاه های فلسطینی، ایجاد رعب و وحشت و تلاش برای کشتن روحیه میهن پرستانه ساکنان اردوگاه هاست زیرا اشغالگران عمداً به تحقیر و توهین به اسیران فلسطینی می پردازند.

«باجس الجنازره» دیگر آزاده فلسطینی نیز شاهد دیگری بر ظلم و شنکجه گروهی از بازداشت شدگان و اسیران فلسطینی در بازداشتگاه های رژیم صهیونیستی است.

روایت این آزادگان فلسطینی بخش کوچکی از رفتار ضد حقوق بشری و ضد انسانی نظامیان رژیم صهیونیستی در داخل بازداشتگاه‌های این رژیم علیه اسیران فلسطینی است، بدون این که نظارت و یا پاسخگویی در این زمینه وجود داشته باشد. این درحالی است که تعداد بازداشت شدگان و اسیران فلسطینی پس از ۷ اکتبر (۱۵ مهر ماه ۱۴۰۲/ عملیات طوفان الاقصی) ‌ در کرانه باختری از مرز ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر عبور کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha