معاون وزیر صمت: هدفگذاری برای رسیدن به ۲ میلیارد دلار صادرات سنگ امری ضروری است

اراک - ایرنا - معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: هدفگذاری برای رسیدن به ۲ میلیارد دلار صادرات سنگ از کشور امری ضروری است و در این راستا بخش خصوصی نقش موثری دارد.

به گزارش ایرنا، محمدعلی دهقان دهنوی روز سه‌شنبه در آیین افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران در نیم‌ور محلات، افزود: ایران پنج درصد تولید سنگ دنیا را دارد اما سهم آن از بازار جهانی خیلی کم است.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم صادرات این بخش را معادل تولید برسانیم باید صادرات خود را در بازرهای جهانی به ۲ میلیارد دلار برسد.

معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: این مهم نیازمند ارایه مشاوره بخش خصوصی است و در این زمینه به عنوان بخش دولتی از هیچ حمایتی دریغ نمی‌شود.

دهقان دهنوی اظهار کرد: ثروت در بخش معدن کمتر از نفت نیست و این بخش باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی گفت: چرا باید ثروت‌ها در زیرزمین رها شود به بهانه اینکه روزی از آنها استفاده بهتری شود، باید ثروت‌ها به درآمد جاری برسد.

معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران اضافه کرد: باید دچار تفریط نشویم، گاهی کارهایی کردیم که به خودمان ضربه زدیم .

دهقان دهنوی گفت: تغییراتی در دنیای فناوری روز به روز رخ می‌دهد و باید در حوزه برندسازی و فناوری تمرکز ویژه شود.

وی اظهار کرد: این مهن چهره صنعت را به سرعت تغییر می‌دهد و برای توسعه صادرات نیازمند تولید رقابت پذیر در عرصه بین‌المللی هستیم.

معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: در کنار برندسازی باید به کنسرسیوم‌های صادراتی یکی از روش‌های مهم توجه ویژه شود و از آن غفلت نشود.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران تا ۲۰ مهر در تیم‌ور محلات جریان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha