رییس سازمان مدیریت خراسان‌شمالی: کشاورزان با آمارگیران سرشماری همکاری کنند  

بجنورد-ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی گفت: کشاورزان، مسوولان و عوامل اجرایی با ماموران آمارگیر طرح سرشماری عمومی کشاورزی همکاری کنند تا اطلاعات درست برای تصمیم سازی کسب شود. 

مرتضی بهزادفر روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آمار و اطلاعات آمارگیران در سرشماری عمومی کشاورزی، مبنایی تصمیمات مهم در آینده خواهد بود، این سرشماری اطلاعات مهمی را از فعالیت‌های کشاورزی در سطح کوچکترین واحد جغرافیایی ارایه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: سرشماری عمومی کشاورزی سال جاری با شعار «همکاری در سرشماری، همراهی در رفاه و آبادانی» در آبان ماه، اجرا خواهد شد، این طرح تلاش دارد تا چارچوب آماری برای آمارگیری‌ های نمونه ای، ایجاد شده و اطلاعات ساختاری در سطوح جغرافیایی کوچک با قابلیت ارایه در طبقه بندی‌های چند بعدی تولید شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی افزود: مقام معظم رهبری دغدغه مند هستند آمارهایی که در بخش کشاورزی وجود دارد آمارهای دقیقی باشد چرا که هر چقدر آمارها دقیق تر باشد در نظام تصمیم سازی موثرتر است.

وی گفت: طرح سرشماری کشاورزی به مدت ۴۵ روز در ۸۷۰ نقطه استان اجرا می شود، این طرح در ۱۰ شهرستان، ۲۵ شهر و ۸۳۵ آبادی استان اجرا و ۲۵۷ کارشناس در اجرای آن همکاری می کنند.

بهزادفر اظهار کرد: در این سرشماری حوزه های مرتبط به آمار بخش کشاورزی همچون دامداری، طیور، آبزیان و کشت زراعی استان برحسب ویژگی ها تفاوت هایی خواهند داشت و اختیارات و امکانات متفاوت دریافت می کنند.

به گزارش ایرنا، بخش کشاورزی ۳۰ درصد اشتغال خراسان شمالی را به خود اختصاص داده است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha