۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های ارتباط روستایی لرستان هزینه شد

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال طی ۲ سال گذشته در راستای توسعه زیرساخت های ارتباطی، مخابراتی و اینترنتی روستاهای استان هزینه شده است.

به گزارش ایرنا؛ مجتبی صارمی روز سه شنبه در جشنواره گرامیداشت روز روستا و عشایر افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۱ طرح کاهش شکاف دیجیتال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان بررسی و ۴۸۰ روستای دارای مشکل مخابراتی و اینترنتی شناسایی شدند.

وی اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار ملی جهت ایجاد سایت های (بی تی اس) جدید و ارتقای فناوری سایت های موجود به نسل سوم و چهارم اختصاص یافت که تاکنون ۲۵۰ طرح با اعتبار هشت هزار میلیارد ریال در راستای سایت های ارتباط روستایی هزینه شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان ادامه داد: ۲۳۰ روستای باقی مانده نیز در حال بررسی، نصب دکل، اجرای فوندانسیون و سایر مراحل هستند که تلاش می شود تا پایان امسال طرح های ارتباطی و اینترنتی در اکثر آنها بهره برداری خواهد شد.

صارمی اجرای طرح فیبر نوری را از دیگر اقدامات پیگیری شده عنوان کرد و گفت: باتوجه به شرایط کوهستانی و موقعیت جغرافیایی استان بسیاری از سایت های روستایی فاقد دید رادیویی و یا دارای مشکل پهنای باند هستند که برای رفع این مشکل مجوز اجرای یک هزار کیلومتر فیبر نوری اخذ شده است.

به گفته وی برای اجرای این طرح پنج هزار میلیارد ریال اختصاص یافته که تاکنون حدود ۵۰ درصد طرح با نیمی از این رقم اجرایی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha