اتصال یک هزار و ۳۶۴ خانوار روستایی لرستان به شبکه ملی اطلاعات

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: یک هزار و ۳۶۴ خانوار ساکن در ۱۲ روستای استان امسال از شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت بهره مند شدند.

مجتبی صارمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: برای بهره مندی این روستاها از شبکه ملی اطلاعات، سایت های مخابراتی برای دسترسی روستاهای سرزمان، بابامحمد، تنگ داراب ریکا، سراب پاپی، شهید بروجردی، گل زرد، طالقان، برده سره، فخرآباد، قپانوری، چشمه سفید و سرناوه در شهرستان های بروجرد، الیگودرز، چگنی، کوهدشت، دورود و سلسله احداث شده است.

وی با بیان اینکه به طور متوسط برای ایجاد و راه اندازی هر سایت ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است افزود: بهبود زیرساخت های ارتباطی روستاها در راستای توسعه پایدار مناطق کمتر توسعه یافته، بهره مندی از آموزش های برخط، ایجاد فرصت های کارآفرینی و اشتغال از مهمترین مزایای اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات است و ساکنان این مناطق می توانند امور مربوط به خدمات اینترنتی مانند تهیه و پرداخت قبوض، امور اداری و پیگیری های مختلف را از این طریق انجام دهند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان یادآور شد: توجه و توسعه ارتباطات در مناطق روستایی و کم برخوردار از اولویت های سه سال گذشته بوده است که در همین راستا، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان تلاش می کند تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار را تا پایان امسال از این خدمت بهره مند سازد.

صارمی اضافه کرد: ۹۴ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند و امکان اتصال آنها به شبکه ملی اطلاعات فراهم شده است.

وی تاکید کرد: یک هزار و ۵۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که تجهیز این تعداد به اینترنت پرسرعت به منظور توسعه زیرساخت های خدمات الکترونیکی مناطق محروم و روستایی در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان ادامه داد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اساس ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه مکلف به کاهش شکاف دیجیتال، توسعه زیرساخت ارتباطی در مناطق روستایی با هدف ارائه حداقل چهار خدمت سلامت، آموزش، کشاورزی و بانکی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار شده است.

صارمی گفت: اعتبارات قابل قبولی در این راستا از طریق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای لرستان اخذ و مجوز اتصال ۳۶۰ روستای استان به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات، دریافت شده است تا جشن اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات همزمان با هفته دولت امسال برگزار شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha