یک نیروگاه خورشیدی ویژه صنایع در چناران به بهره‌برداری رسید

مشهد- ایرنا- یک نیروگاه خورشیدی ۴۰۰ کیلوواتی در راستای اجرای مرحله نخست تفاهمنامه شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی با یک هلدینگ اقتصادی در محل شهرک صنعتی چناران به بهره برداری رسید.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، علیرضا خدابنده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در این نشست با اشاره به تفاهمنامه شرکت توزیع برق خراسان رضوی با هلدینگ اقتصادی مزبور برای ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی خودتامین موضوع ماده ۱۶ قانون جهش تولید دانش بنیان، ضمن قدردانی از اقدامات انجام گرفته بر لزوم اجرا و بهره برداری سریعتر از نیروگاه جدید خورشیدی به ظرفیت ۲.۸ مگاوات توسط این هلدینگ تاکید کرد.

شایان ذکر است که انعقاد قرارداد برای ساخت نیروگاه خورشیدی ۲.۸ مگاواتی به عنوان بزرگترین نیروگاه خورشیدی خودتامین صنایع در ایران انجام گرفته است و توسط هلدینگ "عالیس" در مرحله اجرا قرار دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی پس از این نشست به همراه معاون و سایر مدیران این شرکت، با حضور در چناران از روند اجرای نیروگاه خورشیدی ۳۷۰ کیلوواتی طرح "نهضت تولید محصول سبز با برق سبز" در محل چاه‌های کشاورزی متعلق به یکی از کشاورزان این منطقه بازدید کرد و ضمن استقبال از اجرای طرح های یاد شده از اقدامات و پیگیری های ارزشمند صورت گرفته قدردانی و بر پیگیری مستمر و روزانه مدیران این شهرستان از روند اجرای طرح نهضت تولید محصول سبز با برق سبز تاکید کرد.

ساخت نیروگاه خورشیدی ۳۷۰ کیلوواتی چاه های کشاورزی مزبور در چناران ۹۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد که با بهره برداری از آن پنجمین نیروگاه خورشیدی مربوط به چاه‌های کشاورزی در این شهرستان به شبکه برق متصل می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha