۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۵۷
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85621533
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۷۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان مسدود شد

۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۵۷
کد خبر: 85621533
۲۷۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان مسدود شد

همدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: ۲۷۰ حلقه چاه غیرمجاز از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان مسدود شده است و طبق برنامه سازگاری با کم آبی تا پایان سال باید ۴۶۵ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شود.

به گزارش ایرنا، رضا اخلاص مند روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: برخورد با چاه های غیرمجاز تشدید شده و تاکنون ۶۰ درصد برنامه عملیاتی سال جاری محقق شده است.

وی ادامه داد: این روند با جدیت ادامه خواهد داشت و انتظار می رود در پایان سال تعداد انسداد چاه های غیر مجاز از برنامه عملیاتی بیشتر شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای، عمق انسداد این تعداد چاه غیرمجاز مسدود شده در سال جاری را پنج هزار و ۵۰۰ متر دانست و افزود: با انسداد این تعداد چاه از برداشت غیرمجاز بیش از چهارمیلیون و ۴۰۰ هزار متر مکعب از منابع آب زیرزمینی جلوگیری شده است.

وی ادامه داد: از سال ۹۳ تاکنون، هفت هزار و ۳۸ حلقه چاه غیر مجاز در سطح استان مسدود شده که با این اقدام از برداشت غیرمجاز ۳۴۸ میلیون متر مکعب آب از منابع زیر زمینی نیز جلوگیری شده است.

اخلاص مند طول انسداد کل چاه های مسدود شده استان را ۲۱۶ کیلومتر دانست و خاطر نشان کرد: بیشترین و کمترین انسداد در شهرستان های کبودرآهنگ و درگزین اتفاق افتاده است.

وی اظهار کرد: کبودرآهنگ با تعداد ۲ هزار و ۱۴۱ حلقه و حجم آب صرفه جویی شده ۷۸ میلیون متر مکعب و درگزین با تعداد ۷۱ حلقه و حجم آب صرفه جویی شده سه میلیون و ۵۰۰ هزار متر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان با تاکید بر برخورد با چاه های غیرمجاز افزود: حفظ و حراست از منابع آب زیرمینی و سطحی یک وظیفه همگانی است و باید احاد جامعه خود در این موضوع مسئول بداند تا این کالای حیاتی به آیندگان برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha