۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۲۹
کد خبرنگار: 2218
کد خبر: 85621729
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سند پاسخ به بحران آلودگی هوای خوزستان در دست تدوین است

اهواز – ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از برنامه‌ریزی برای تدوین سند پاسخ و مدیریت بحران برای آلودگی هوای خوزستان خبر داد.

به گزارش ایرنا داود میرشکار روز سه‌شنبه در نخستین نشست بررسی پیشنهادات آمادگی و پاسخ کارگروه‌های هوا و گرد و غبار استان با اشاره به احتمال افزایش آلودگی هوا در پاییز اظهار کرد: یکی از چالش‌های جدی خوزستان، آلودگی هوا است و باید برنامه‌ریزی‌های لازم را برای آن داشته باشیم که در این خصوص تدوین سند پاسخ به مدیریت بحران خوزستان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه براساس این سند کارگروهی در خصوص آلودگی هوا تشکیل شده است توضیح داد: اعضای این کارگروه باید این سند را به گونه‌ای تنظیم کنند که نقشه راه و پاسخ مناسبی برای جلوگیری از آلودگی هوا، بازدارندگی و تصمیم‌گیری در لحظه داشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان سند پاسخ به بحران را سندی ماندگار دانست که بهره‌گیری از نظرات کارشناسی و تخصصی همه کارشناسان، نخبگان و دستگاه‌های متولی در این حوزه لازم است.

وی ادامه داد: با توجه به متعدد بودن منابع آلودگی هوا ضرورت دارد متناسب با هر منبع آلایندگی اقدام مقابله‌ای خاصی طراحی و تعریف شود.

میرشکار اقدامات سال گذشته همچون ممنوعیت سوزاندن نیشکر در شرایط پایداری هوا و رایزنی برای جلوگیری از مازوت سوزی را اقداماتی قاطع و مهم در حوزه مقابله و مدیریت آلودگی هوا برشمرد.

وی وضعیت هوا در سال گذشته را نسبت به ۲ سال قبل خود مطلوب‌تر عنوان کرد و افزود: با وجود همه اقدامات انجام شده برای مدیریت وضعیت آلودگی هوا، لازم است اقدامات بیشتری در حوزه پیشگیری انجام شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در پایان بر اهمیت پیش‌بینی هواشناسی در زمینه پایداری هوا به منظور انجام تدابیر لازم، هماهنگی فعالیت دستگاه‌ها، پایش و پیش‌بینی هوا و اجرای مصوبات کارگروه تاکید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha